Bu haber kez okundu.

Okulda sadece bilgi verilmez

Uzmanlar, çocuğun yeni bir güne başlarken, bütün gece açlıktan sonra gerekli enerjiyi kazanabilmesi için kahvaltı yapması, büyüme ve gelişmesinin desteklenmesinde büyük öneme sahip olduğunu söylediler. Kahvaltı yapmayan çocuğun fiziksel ve zihinsel faaliyetleri, özellikle dikkat ve öğrenme yeteneğinin azaldığına dikkat çeken uzmanlar, \"Bu konuda yapılan araştırmalar, kahvaltı alışkanlığı olan çocukların sınıf içerisindeki başarı oranlarının daha yüksek olduğunu ve problem çözme-kavrama yeteneklerinin daha çabuk geliştiğini ortaya koymaktadır.

Dengeli bir kahvaltı öğününün oluşturulmasında aileye büyük görev düşmektedir. Çocukların birçoğu alışkın olmadıkları yiyecekleri tüketmeleri konusunda sorun yaşayabilir ve çevresindeki kişilerin beslenme alışkanlıklarından kolayca etkilenebilirler.

Bu nedenle ailedeki bireylerin kahvaltı yapma alışkanlıklarının olması ve yiyecek seçimlerine özen göstermeleri, çocukların beslenme alışkanlıklarını büyük ölçüde etkilemektedir. İlkokul çağındaki çocukların kahvaltı menüsünde süt, yumurta, peynir gibi kemik gelişimleri için gerekli kalsiyum ve protein açısından zengin, doğal hayvansal gıdaların bulunması gerekmektedir.

Enerji verici doğal gıdalardan bal, reçel, pekmez tüketmeleri önerilmektedir. Çocukların kahvaltıda aynı yiyecekleri yemekten sıkılabilecekleri göz ardı edilmemeli, değişik tariflerle (omlet, tost, menemen, krep vb.) kahvaltı menüsü zenginleştirilmelidir. Okul çağı çocuklarının birçoğu arkadaşlarının beslenme alışkanlıkları ve reklamların etkisiyle beslenme konusunda kontrolü kaybetmekte ve yanlış beslenme alışkanlıklarına sahip olabilmektedirler. Bu nedenle ailenin, okul yönetiminin ve özellikleri öğretmenlerinin beslenme konusunda eğitilmeleri önemlidir\" dediler.

Okulda verilen menüler özenle hazırlanmalı

Öğle yemeği veren okullarda menülerün, çocukların gereksinimlerine uygun bir şekilde hazırlanması gerektiğini belirten uzmanlar, \"Böylelikle çocuğun besleyici değeri düşük ve sağlıksız yiyecekleri tercih etme riski ortadan kaldırılmış olacaktır. Çocuklarda gün boyu fiziksel ve zihinsel performansın korunabilmesi için ana öğünlerin atlanmaması ve ara öğün yapma alışkanlıklarının kazandırılması gerekmektedir. Okulda ve evde açlık hissedildiğinde, sağlıklı ve besleyici değeri yüksek atıştırmalıklar tüketmelidirler. Örneğin; süt, yoğurt, ayran, kefir, ekmek arası peynir, ev yapımı kek-poğaça, taze ya da kuru meyve, ceviz, sütlü tatlı gibi yiyecekler fiziksel ve zihinsel gelişimlerini destekleyecektir. Bu dönemde şeker ve şekerli yiyecekler, cips, gazlı içecekler gibi sağlıksız enerji kaynaklarından mümkün olduğunca uzak tutulmalıdırlar. Bu yiyecekler okul çağı çocuklarında sıkça görülen yetersiz beslenme (zayıflık), vitamin-mineral eksiklikleri, obezite (şişmanlık), anemi (kansızlık) ve diş çürüğü gibi sağlık problemlerine neden olmaktadır\" dedi.

Uzmanlar, okul çağı çocuklarının günlük tüketimlerinde bulunması gereken yiyecek grupları şöyle sıraladı:

- Et, balık, tavuk, yumurta, peynir, kurubaklagil gibi proteinden zengin bir yiyecek.
- En az 1 öğün pişmiş ya da çiğ sebze (salata-söğüş).
- En az 2 su bardağı süt grubu (süt, yoğurt, ayran, cacık, kefir).
- En az 2-3 adet (porsiyon) meyve.
- Ayrıca küçük bir avuç ceviz, badem ya da fındık enerji ve yağ asidi içeriği açısından gelişimlerini destekleyecektir.

Anahtar Kelimeler:
okulda bilgi verilmez
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.