18 Ekim 2005 Salı 00:00
233 Okunma
Ramazan'da bol bol süt için
Beslenme aralıkları ve alışkanlıkları Ramazan ayında değişse de, vücudun ihtiyaç duyduğu besin ve sıvı miktarı aynı kalıyor. Süt, bu dönemde vücuda ihtiyaç duyduğu vitamin, mineral ve protein gibi besin bileşenlerinin kazandırılması için en iyi kaynaklar arasında yer alıyor. ~|~ Süt yeterli ve dengeli beslenmek için gerekli olan, 40'tan fazla besin öğesinin tamamına yakınını içeriyor. Osteoporoz, bir başka deyişle kemik erimesinin önlenmesinde etkili olan süt aynı zamanda sindirim sistemini ve tansiyonu düzenleyici, kronik hastalıklara karşı koruyucu özelliklere sahip. Bu nedenle Ramazan'da sahurda, iftarda ya da iftar sonrası ara öğünlerde günde iki bardak süt tüketmek gerekiyor.

Ramazan ayında enerjik olmak, zinde ve sağlıklı kalmak için süt Türkiye Diyetisyenler Derneği (TDD) İstanbul Şubesi Başkanı Selma Önelge Gür, sütün Ramazan ayında kilo dengeleyici ve hastalıklardan koruyucu özelliklerine dikkat çekti. Gür şunları söyledi: "2 su bardağı süt, 2000 kalorilik diyette günlük riboflavinin gereksiniminin yüzde 70'ini karşılıyor.

Süt aynı zamanda Ramazan ayında vücudun sıvı gereksiniminin karşılanmasında da iyi bir seçenek oluşturuyor. Süt kan basıncının düzenlenmesinde ve vücudun sıvı dengesinin sağlanmasında önemli rol üstlenen potasyumun yüzde 33'ünü, kalsiyumun ise yüzde 90'ını sağlıyor. Ramazan ayında günde iki bardak süt içmek oruç tutanların vücut sağlığının korunması açısından önem taşıyor."
Sahurda içilen süt günün sakin, zinde, verimli bir şekilde ve dikkat dağılması yaşanmadan geçirilmesini sağlıyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100