24 Eylül 2006 Pazar 00:00
410 Okunma
Sahuru ihmal etmeyin
Onbir ayın sultanı Ramazan başladı. İftarda mideyi tıka basa doldurmak en sık yapılan yanlışlardan biri. Uzmanlar, sahura mutlaka kalkılması gerektiğini hatırlatıyor. ~|~

 

 

Beslenme ve diyet uzmanları, Ramazan ayında daha çok hafif gıdaların tercih edilip, yağlı yemekler ile kızartmalardan uzak durulması ve mutlaka sahura kalkılması gerektiğini hatırlatıyor. Rahat bir Ramazan geçirmek için mutlaka sahura kalkılmalı, oruç zeytin, hurma ve su gibi hafif besinlerle açılmalı, kızartmalardan uzak durup, iftardan sonra mutlaka hafif egzersiz veya yürüyüş yapılmalı...

Vücut sistemi dinleniyor
Diyetisyen Fatmagül Yılmaz, oruç sayesinde karaciğer, mide ve sindirim sisteminin dinlendiğini, vücudun toksinlerden arındığını vurguluyor.

Aralıklı ama sık yeyin
"Vücut için sağlık demek olan orucu tam tersi hale getiriyoruz" diyen Yılmaz, sağlıklı ve rahat bir Ramazan geçirmek için şu önerilerde bulundu:
"Mutlaka sahura kalkılmalı ve kahvaltı şeklinde tüketim yapılmalı. Oruç zeytin, hurma ve su gibi hafif besinlerle açılmalı ve ılık bir çorbayla öğüne başlanmalı. Yemekler yavaş yenilmeli, mümkünse öğün iftar ile yatma saati arasında bölünmeli. Kepek ekmeği, sebze, meyve ve salata gibi posalı besinlerin tüketimine ağırlık verilmeli. Kızartmalardan uzak durulmalı. İftardan sonra mutlaka hafif egzersiz veya yürüyüş yapılmalı. Sütlü tatlılar tercih edilmeli ve bol bol su içilmeli."

En sık yapılan yanlış, yağlı yiyecekler
Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Canan Öcal Kuzum ise, yemek kültürünün en yağlı, en ağır besinlerinin daha çok Ramazan ayında sofralarda yer aldığına işaret etti. Kuzum, sahurda ağır yemek yemenin, iftarda mideyi tıka basa doldurmanın bu dönemde en sık yapılan yanlışlardan olduğunu belirterek, aşırı yağlı ve hamur işlerinden uzak durulması gerektiğini söyledi. Alınacak sıvı miktarının suyun yanı sıra ayran ve soda ile de karşılanabileceğini kaydeden uzmanlar, şeker hastalarının, kalp, tansiyon hastaları, gebeler, emziren kadınlar veya düzenli olarak ilaç kullanmak zorunda kalanlar ile öğrencilerin; oruç tutarken daha dikkatli ve titiz davranmaları gerektiğini belirterek, sağlık sorunlarına yol açacak ise, hastaların oruç tutmalarının doğru olmayacağını sözlerine ekledi.

Hamilelere gereken kalori miktarı
Prof. Dr. Teksen Çamlıbel ise, oruç tutmak isteyen hamilelere özellikle yatmadan önce bol sıvı almaları, gün içinde de sıvı kaybını önleyecek şekilde davranmalarını önerdi. Prof. Dr. Çamlıbel, "İftar çok ağır olmamalı. Yatmadan önce de yenmeli. Çünkü hamilenin günlük 2100 ile 2200 kalori alması gerekiyor. Bu kaloriyi 3 öğünde tamamlaması lazım. Bir de kontrollerini atlamaması gerekiyor" dedi.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121