18 Temmuz 2005 Pazartesi 00:00
199 Okunma
Sıcağa rağmen uyumanın 10 altın kuralı
Uzmanlar, deliksiz uyumanın 10 altın kuralını şöyle sıralıyor:
4 Düzenli uyuyun. Hep aynı saatlerde yatağa girin.
4 Uykudan en az iki saat önce yemek ve içmeyi kesin. Yediğiniz yemek de hafif olsun. Hemen uykudan önce fazla su içmeyin. Alkolden uzak durun.
4 Kafein ve nikotinden uzak durun. Kahve ve sigara uyarıcı olduğu için kullanmayın.
4 Yatmadan önce uzun bir banyo yapın. Ilık suyla yapılan banyo iyi uyumanızı sağlar. Aşırı sıcakta gece yarısı duşu alınabilir.
4 Yatağa girmeden önce hafif esneme hareketleri uyku getirir.
4 Odanızı temiz tutun. İdeal oda sıcaklığı 16?19 derece olmalı. Klimanız varsa bu dereceye ayarlayın.
4 Pikeyle uyuyun. Üzerinizde çok ince kıyafetler bulunsun.
4 Asla uyku hapı kullanmayın.
4 Yattığınız ortam mümkün olduğunca sesiz ve karanlık olsun. En ufak bir ışık ya da radyo, televizyon sesi uykunuzu bölebilir.
? Öğleden sonra uykularınız 20 dakikayı geçmesin.
~|~
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121