Bu haber kez okundu.

Sigaradan 1 milyon kişi ölecek
Sağlık Bakanlığı'nın kanser raporuna göre, Türkiye'de önümüzdeki 29 yılda sigaraya bağlı nedenlerden ölen kişilerin sayısının yaklaşık 1 milyon 50 bine ulaşacağı bildirildi. ~|~


Dünyada en önemli halk sağlığı sorunu olarak kabul edilen 'kanser hastalığı', ülkemizde gerçekleşen ölümlerde kalp?damar hastalıklarından sonra ikinci sırada yer alıyor.

Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Dairesi Başkanlığı'nca hazırlanan 23 Ocak tarihli 'Kanser Raporu'na göre; ülkemizde kanser hastalarının sayısında artış gözleniyor. Raporda, Türkiye'de önümüzdeki 29 yılda sigaraya bağlı nedenlerden ölen kişilerin sayısının yaklaşık 1 milyon 50 bine ulaşacağı vurgulanıyor. Kanser hastalığından korunmada; sigara, alkol ve güneş ışınlarından uzak durma, sağlıklı beslenme ve güvenli su kullanımının önemine dikkat çekiliyor.

Sigaranın kansere neden olan etkenler arasında birinci sırada yer aldığı, sigara ve bilinçsiz beslenmeye karşı savaşın da kanserlerin yüzde 60'ını yok edeceği ifade ediliyor. Sigara içmeyen akciğer kanserli hastaların yüzde 33'ünün sigara içen bir kişiyle birlikte yaşadığına, bu kişilerde görülen akciğer kanserlerinin nedeninin çocukluk çağı veya erişkin dönemdeki pasif içicilik olduğuna dikkat çekilen raporda ayrıca, sigaranın akciğer, ağız boşluğu, yemek borusu, boyun, pankreas, mesane, böbrek, mide ve kan kanserine, alkol kullanımının ise karaciğer ve yemek borusu kanserine yol açtığı belirtildi.

Sağlık Bakanlığı Kanserle Savaş Dairesi Başkanlığı'nca hazırlanan 'Kanser Raporu'nda, kanser olgularının önemli bir bölümünün çevresel etkenlere bağlı olduğunun ve bu etkenler arasında da beslenmenin önemli bir yer tuttuğunun altı çiziliyor. Kadınlar ve erkeklerde görülen kanser vakalarının yüzde 35'inin beslenmeye bağlı olduğu, şişman kişilerde kanser riskinin iki kat daha fazla gözlendiği kaydedildi.

Raporda, sağlıklı beslenme konusunda şu uyarılar yer alıyor: "Hayvansal yağ tüketimi azaltılmalı, az yağlı, bol lifli beslenme alışkanlığı benimsenmeli, kepek, yulaf gibi lif açısından zengin besinler tercih edilmeli, bol miktarda sebze?meyve tüketilmeli, kırmızı et yerine balık veya kuru baklagiller yenilmeli. Yağsız beslenmeye özen gösterilmeli, yemekler kızartma yöntemi yerine haşlanmalı veya buharda pişirilmeli, kimyasal koruyuculu hazır yiyecekler yerine doğal besinler tercih edilmeli. Düzenli olarak süt veya süt ürünleri tüketilmeli, mangal gibi ateşte pişirme yöntemi tercih edilmemeli."
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100