20 Mart 2011 Pazar 00:00
560 Okunma
Sınav kaygısı depresyon nedeni
Öğrencilerin hayatlarının her döneminde karşılarına çıkan sınavlar, beraberinde sınav kaygısını da getiriyor ~|~ Okul sınavları, OKS, LGS, ÖSS, SBS derken öğrenciler sınav stresinin bunaltıcı etkisine giriyor. Psikiyatri Uzmanı Hasan Basri İzgi, sınav kaygısının, sınav öncesi öğrenilen bilginin sınav sırasında kullanılmasına engel olduğunu ve başarının düşmesine yol açabildiğini belirtti. Ailenin beklenti düzeyinin yüksek olması, hedefi gözünde büyütme gibi nedenlerin sınav kaygısına neden olabileceğini ifade eden İzgi, diğer nedenleri ise şöyle sıraladı:
"Başarısızlık ve sınav sonuçları hakkında saplantılı düşünceler, çalışma zamanını dağınık ve plansız kullanma, verimsiz çalışma alışkanlıkları, sınavın kötü geçeceğine inanma, sınav esnasında yanlış kodlama ve hata yapma düşüncesi sorumlulukları erteleme, başarısız değerlendirilme korkusu, dikkati toplayamama ve aşırı heyecanlı olma korkusu."
İzgi, sınav kaygısının, karın ağrısı, bağırsak hareketlerinde değişme (ishal, kabızlık), mide şikayetleri, nefes darlığı, kalp çarpıntısı, hızlı nefes alıp verme, terleme, titreme, baş ağrısı, baş dönmesi, huzursuz uyku, kabus görme, aşırı uyku, ya da uykusuzluk, yorgunluk belirtileri, yeme alışkanlıklarında değişme (iştahsızlık ya da aşırı yeme), organize olamama ve konsantrasyon bozuklukları gibi fiziksel belirtileri olabileceğini ifade etti.
Sınav kaygısının duygusal belirtilerine ilişkin de bilgi veren İzgi, "Duygusal belirtiler, endişe ve performansa yönelik zihinsel bir süreçtir. Sınav sonucuna ilişkin olumsuz düşünce, inanç ve beklentilerden oluşur. Sinirlilik, karamsarlık, hayal kırıklığı, korku, mutsuzluk, tedirginlik, beklentilere cevap verememekten kaynaklanan huzursuzluktur" dedi.
Sınav kaygısıyla başa çıkmak için önerilerde bulunan Psikiyatri Uzmanı Hasan Basri İzgi şunları söyledi: "Etkili ders çalışma tekniklerini öğrenerek uygulamalısınız.
Zamanı etkili kullanma yöntemlerini uygulayarak, kişisel gereksinimlerinize önem verin. Stresten uzaklaşacak sosyal aktivitelere zaman ayırın. Sıkıntılarınızı paylaşacak insanlarla birlikte olun. Fiziksel egzersizler yapın. Bu egzersizler adrenalin tükenmesini ve seratonin üretilmesini sağlar. Düzenli beslenin, uyku düzeninize dikkat edin. Sınavın yaşamın ve öğrenmenin bir parçası olarak görün. Sınavı ölüm kalım meselesi olarak algılamayın."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121