Bu haber kez okundu.

Stresinizi somon ile yenin
Araştırmalar vücudumuzda yeterli miktarda Omega?3'ün bulunmasının bu dönemde yaşanan stresi ve depresyonu daha iyi bir şekilde zapt etmemize yardımcı olduğunu gösteriyor . ~|~

"Kış efkârları"nın doğal açıklaması vardır. Beyin aydınlığa ve karanlığa tepki verir. Karanlık döneme girdiğimiz zaman, beynimiz sinyal maddesi serotoninden ?aynı zamanda "mutluluk hormonu" da denilen? daha az üretiyor ve böylece keyfimizin kolayca kaçmasında etkili oluyor. Serotonin vücudun endişe ve gerginliğe karşı tepkilerini düzenler ve yatıştırıcı ve endişe bastırıcı etkisi vardır. Balıklardan ve balık yağından gelen yağlı asitlerinin, Serotonin dahil, beyindeki sinyal maddelerine yardımcı olduğu bir gerçektir. Bu ise Omega?3 yağlı asitlerinin besin tamamlayıcısı olarak kullanılabileceği anlamına gelir. Beyinde düşük seviyede Serotonin, düşük seviyede Omega?3 yağlı asit DHA ile bağlantılıdır. Bu durum artan strese ve depresyona yol açabilir. Beynimizin neredeyse tamamı yağdan ibarettir ve en önemli "yağ türü" Omega?3 yağlı asit DHA' dır. Bu yağlı asit somon, uskumru, ringa gibi yağlı balıklarda bol miktarlarda bulunur.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100