Bu haber kez okundu.

Su başlıca hayat kaynağımız
Doktorunuz Sizinle / Dr. Güzide TOK / Diyetisyen Ve Beslenme Uzmanı ~|~


Su canlılığın devamı için büyük bir öneme sahip. Diyetisyen ve beslenme uzmanları, insanda kanın yüze 92'sinin, kemiklerin yüzde 22'sinin, beynin yüzde 75'inin ve kasların yüzde 75'inin su olduğunu kaydediyor. Suyun vücutta birçok işlevi olduğunu belirten uzmanlar, "Su, hücrelerin yapısına katılır, kan ile hücrelere besin ve oksijen taşınmasında, vücutta açığa çıkan zararlı maddelerin vücut dışına atılmasında görevlidir. Böylece vücudu temizler, canlılık verir ve besler. Böbreklerden toksik maddelerin temizlenmesi ve idrar ile zararlı maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasını sağlar. Kan basıncının kontrol edilmesinde görevlidir. Hücre içi ve dışı elektrolit dengesinin kurulmasında yardımcıdır. Göz, ağız ve burun kanallarının nemlendirilmesine yardımcıdır. Vücut ısısını ayarlamada yardımcıdır, egzersiz ve sıcak havalarda terleme yolu ile vücut ısısının sabit kalmasını sağlar. Vücut sıvılarının oluşumuna katılır. Ayrıca suyun içerisinde bulunan minerallerin de vücut sağlığı açısında büyük önemi vardır" diye konuşuyor.

Diyetisyenlerin verdiği bilgilere göre; suyun özellikle cildin elastikiyeti koruduğu ve vücuttan toksinlerin atımına yardımcı olduğu için cilt sağlığı üzerinde olumlu etkiler vardır.  Özellikle enfeksiyon hastalıklarında vücuttan zararlı bileşenlerin uzaklaştırılmasında etken olduğundan, enfeksiyon sırasında bol su tüketimi daha kısa sürede iyileşmeyi sağlayacaktır. Zayıflama diyetlerinde de suyun önemi sürekli vurgulanır. Yemek esnasında alınan su mide hacmini arttıracağından doygunluk sağlar, vücudun temizlenmesine yardımcı olur.

Günlük yaşamımızda özellikle egzersiz yaptığımızda, sıcak günlerde ve sauna gibi yerlerde sıcağa maruz kaldığımızda, vücutta aşırı su kaybı meydana gelir. Burada en büyük tehlike vücudun ihtiyacı olan su miktarının altına inmesidir. Bu duruma dehidratasyon denir. Ağız kuruluğu, baş dönmesi, bayılma hissi, göz kararması, idrara çıkamama gibi belirtileri olan dehidratasyon ani ölümlere bile sebep olabilmektedir. Bu yüzden spor sırasında, aşı öncesinde ve sonrasında, aşırı terleme esnasında her 15 dakikada bir ½ bardak su içilmesi gerekmektedir.

Vücudun Su Kaybetmesi Sonucunda...
% 1: Susuzluk hissi, ısı düzeninin bozulması, performans azalması
% 2: Isı artması, artan susuzluk hissi
% 3: Vücut ısı düzenin iyice bozulması, aşırı susuzluk hissi,
% 4: Fiziksel performansın %20?30 düşmesi
% 5: Baş ağrısı, yorgunluk
% 6: Halsizlik, titreme
% 7: Fiziksel etkinlik sürerse bayılma
% 10: Bilinç kaybı
% 11: Olası ölüm

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100