Bu haber kez okundu.

''Tansiyon ölçmeyi bilmeyen doktorlar var''
Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Göğüs Hastalıkları Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ahmet Rasim Küçükusta doktorlara ilişkin ilginç iddialarda bulundu ~|~ Sağlık hizmetlerinden istenen verimin alınamamasının en önemli nedeni hekim azlığı değil, tıp eğitimindeki eksik ve yanlışlar nedeniyle 'kaliteli pratisyen hekim' yetişmemesi ve hekim dağılımındaki dengesizliktir. Tıp fakültelerinin liselerden bir farkı kalmamıştır. Buraya giren bir öğrenci daha ilk yılından itibaren uzman olmayı amaçlamakta ve tüm çabasını sadece tıpta uzmanlık sınavını (TUS) kazanmaya harcamaktadır. Oysa, ülkemizde doktorların en fazla % 10'unun uzman olabilme şansı vardır. Eğitimdeki bu yanlış nedeniyle, kafaları işlerine yaramayacak ve kısa zamanda da unutulacak teorik bilgilerle dolu, ama pratisyen hekimliğin gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip olmayan bir doktorlar ordusu yetişmektedir. Üstelik de TUS'u kazanamadığı için depresyona girmiş bir ordudur bu. Bu eğitim düzeni ile maalesef  'tansiyon ölçmeyi ve iğne yapmayı bile bilmeyen doktorlar' yetişmektedir, çünkü sınıf geçmek için bunları bilmek gerekli değildir. Tıbbın sadece kitaptan okuyarak değil, mutlaka pratik uygulamalarla ve usta?çırak ilişkisi ile öğrenilmesi gereken bir bilim olduğu maalesef unutulmuştur. Siz bir de yeterli öğretim üyesi, laboratuarı, hastası... olmayan yeni açılacak 'tabela tıp fakültelerinden' mezun olacak doktorların, daha doğrusu bunların eline düşecek hastaların hâlinin nice olacağını düşünün.

Sayı değil, kalite önemli

Kaliteli doktor yetiştirmenin birinci şartı, tıp fakültesine giren öğrencilerin pratisyen mi yoksa bir dalda uzman mı olacaklarının önceden, meselâ ya daha fakülteye girerken veya 3 yıllık temel eğitimden sonra, belirlenmesi ve eğitimlerinin buna göre farklı olmasıdır. Elbette, kaç kişiye doktor düştüğü önemlidir, ama ondan daha önemlisi doktorun kalitesidir! İyi yetişmemiş olduktan sonra, ister 200 kişiye, isterse 100 kişiye bir doktor düşsün, neye yarar. Öncelikle yapılması gereken tıp eğitiminin yeniden düzenlenmesi ve doktor dağılımdaki dengesizliğin düzeltilmesidir. Doktor sayısının kağıt üzerinde paldır?kültür artırılmaya çalışılması, yeni tıp fakültelerinin açılmak istenmesi çok yanlıştır.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100