Bu haber kez okundu.

Yaptığınız diyet kişiye özel olmalı
Diyet listelerinin kişiye özel olması gerektiğini belirten Denizli Devlet Hastanesi Beslenme Uzmanı Hasan Yıldız, diyet programının sadece zayıflama programı olmadığını, sağlıklı beslenme programı olduğunu belirtti. Kilo sorunu olan kişilerin kendilerine ait özelliklerine bakılarak diyet listeleri verildiğini belirten Yıldız, "Bu nedenle gazete dergi ve televizyonlarda verilen diyet listeleri halk sağlılığı için önemli risk oluşturmaktadır" dedi.
Kışın daha çok kilo alıyoruz
Kilo alımının daha çok kış mevsiminde görüldüğünü kaydeden Beslenme Uzmanı Yıldız, "Kış aylarında insanlardaki bazal metabolizma hızının düşmesi, fiziksel aktivitenin azalması ve uzun kış gecelerindeki atıştırma alışkanlığıdır. Aslında burada önemli olan kış aylarında aktivitelerin sürdürülebilmesi ve sağlıklı bir beslenme programın uygulanmasıdır. Bu şekilde olursa yaz mevsimine daha rahat başlanmış olur" dedi.
Diyet aç kalmak
değildir
Diyet programının kesinlikle aç kalmak olmadığını açıklayan Beslenme Uzmanı Yıldız, "Mucizevi adı verilen diyet listeleri genellikle aç bırakılacak şekildedir. Bu tamamen sağlıksızdır. Kesinlikle aç kalınarak verilecek kilolardan uzak durulmalıdır. Aç kalarak kilo vermeye çalışan kişiler, hem düzensiz bir şekilde kilolarını geri alır, hem de başka hastalıklara zemin hazırlayabilirler. Kilo problemi olan kişilerin mutlaka kilo alış sebebi araştırılmalıdır. Bu nedenle biz hastanemizde devamlı doktorlarla işbirliği içerisindeyiz. Kilo sorunu olan hastaların öncelikle tahlillerini ve sağlık durumlarını araştırmaktayız, kişiye özel diyet programları vermekteyiz. Bir kişinin sahip olduğu kilosunun yüzde 6'sını bir ay içerisinde kaybetmesi normaldir. Daha fazla kilo kaybetmesi vücuttaki yağ miktarını azaltmaz, kas ve su kaybına neden olur. Bu da ciddi problemlere yol açar" dedi.
Kızartma değil,
zeytinyağlı tüketin
Yaz aylarında beslenmeye dikkat edilmesi gerektiğini belirten Beslenme Uzmanı Yıldız, "Özellikle içerisinde bulunduğumuz yaz mevsiminde sağlıklı beslenmek adına sebzeleri kızartma olarak değil, zeytinyağlı yemeği olarak tüketilmesi, gün içerisinde 5?6 porsiyon meyve tüketilmesi uygun olur. Alkol, kuruyemiş ve yağlı yiyeceklerden uzak durulmalıdır. Kırmızı et yerine, tavuk, balık tüketilmesi tercih edilmelidir" dedi. ~|~
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100