Bu haber kez okundu.

Yaz sebze ve meyvesi ile forma girin
Yaz aylarında, yüksek şeker içeren, yağlı, kalorili besinler yerine meyve ve sebze tüketimine ağırlık vermek, hem kilolardan kurtarıyor hem de vücuda sağlık kazandırıyor ~|~



Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Seçil Kenar, yaz döneminde meyve sebze ağırlıklı beslenmenin önemini anlattı. Sıcaklarda asitli içecek tüketiminin de azaltılması gerektiğini belirten Dyt. Kenar, bitki çaylarını önerdi.

Yazın ne kadar meyve ve sebze tüketilmeli?
Yaz mevsimi ile birlikte meyve ve sebze tüketiminin artması, günde toplam 67 porsiyon meyve ve sebze tüketilmesi gerekir. Yeterli meyve ve sebze tüketimi kanser, kalp hastalıkları, sindirim sistemi hastalıkları başta olmak üzere birçok kronik hastalık riskinin azalmasını, bağışıklık sisteminin artmasını, vücutta stresin azalmasını, yaşlanmanın geciktirilmesini ve cildin güzelleşmesini sağlar. Bunun yanında meyve ve sebzelerin yüksek posa ve karbonhidrat içeriği kan şekerini dengeleyerek bağırsakların çalışma hızını artırır ve sindirim sistemi hastalıklarından koruyarak zayıflamaya da yardımcı olur.

Hangi meyve vücuda ne kadar yararlı?
Yüksek antioksidan özelliğine sahip yeşil biberde, bağışıklık sistemini arttıran C vitamini yüksek oranda bulunur, ayrıca A vitamini de içeren yeşil biberin yazın yemeklerde ve salatalarda bolca tüketilmesi önerilir.

Domates: Antioksidan işlevi yüksek A ve C vitamininin yanı sıra 'laykopen' de içerir. Domatesin içeriğindeki laykopenin, başta sindirim sistemi olmak üzere mesane, deri ve göğüs kanseri oluşumunu azalttığı biliniyor. Sabah kahvaltıda, salatalarda ve yemeklerde bol miktarda domates tüketmeye özen gösterin.

Üzüm: C vitamini, folik asit, potasyum ve polifenol içerir. Özellikle kırmızı üzüm, üzüm suyu ve kırmızı şarap kalp hastalıkları ile kanser oluşum riskini azaltır.

Karpuz: Yazın vazgeçilmez meyvelerinden karpuz içeriğindeki laykopen ve C vitamini sayesinde vücudu kansere karşı korur.

Kayısı: Kayısıda ise antioksidan içeriği yüksek A vitamini türevi olan Betakaroten bulunur. Bu madde kanser oluşum riskini azaltır. Ayrıca kayısı, bağırsakların çalışmasına büyük katkıda bulunur.

Çilek: İçerdiği A, C, B1, B2 vitaminleri, sodyum, potasyum, kalsiyum, fosfor gibi mineraller ile vitamin ve mineral deposu olma özelliği taşır.

Şeftali:
A ve C vitamini bakımından zengin meyvelerin içinde yer alır.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100