27 Mayıs 2005 Cuma 00:00
340 Okunma
Yaz yorgunluğuna altın tavsiyeler

Uzmanlar, günde 5?6 küçük öğün yenilmesi halinde, kişinin kendisini daha enerjik hissedeceği gibi şişkinlik ve yorgunluğunun da azalacağını bildiriyor. Yorgunluğun çoğu kez susuzluğun ve sıvı eksikliğinin belirtisi olduğunu vurgulayan uzmanlar, günde en az 8?10 bardak su içerek enerji düzeyinin muhafaza edilebileceğini kaydediyor. Uzmanlar, hamur işlerinden uzak durulması ve hayvansal yağların terk edilmesi gerektiğini de ifade ederek, birçok araştırmanın, fazla miktarda hayvansal doymuş yağ ve hamur işi tüketenlerde yorgunluk ve halsizlik şikayetlerinin daha sık olduğunu ortaya koyduğunu belirtiyor. Uzmanlar, özellikle glisemik indeksi düşük, lif?posa miktarı yüksek, antioksidan kapasitesi fazla meyvelerin gün boyu küçük porsiyonlar halinde tüketilmesinin, enerji düzeyini arttırdığını bildiriyor.
Hangi besinleri
tüketmeliyiz?
Sık sık atıştırılıyorsa, sadece atıştırma seçeneklerinin değiştirilerek enerji düzeyinin yükseltilip yorgunluğun azaltılabileceğini vurgulayan uzmanlar, "Patates ve mısır cipsi, kuru yemişler yerine, taze hazırlanmış sebze çubukları, salatalık, yeşil veya kırmızı biber kullanın. Küçük şekerlemeler, çikolatalar veya pastalar yerine kuru veya taze meyveler, kuru veya taze elma, erik, kayısı tüketin" tavsiyesinde bulunuyor. Uzmanlar, dondurma yerine dondurulmuş üzüm taneleri veya dondurulmuş küçük kavun ve şeftali parçalarının yenilmesini önerirken, yağlı ve tuzlu kraker yerine tuzsuz badem, fındık veya cevizin tercih edilmesini, mayonez veya kremalı salata sosları yerine de sirke ve limon suyunun denenmesini tavsiye ediyor.

~|~
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100