30 Kasım 2009 Pazartesi 00:00
175 Okunma
Yolculuk tutulmalarına 6 adımda son verin
Uzmanlar; uçak, otobüs ya da araba yolculukları sırasında düzenli olarak yapılacak esneme hareketlerinin yolculuğun yol açtığı ağrıların azalmasına yardımcı olduğuna  dikkat çekiyorlar. ~|~

 

Uzun yolculuklarda yaşanan bel, sırt veya boyun ağrısı, tatil keyfini çoğu zaman  eziyete çevirir. Uzun süreli oturmak, bel, sırt ve boyun bölgesindeki yapılara bir süre sonra ek yük bindirir. Özellikle uzun süre koltukta otururken vücudun aldığı kötü pozisyon omurga üzerine daha fazla stres bindirir.
Uzmanlar; uçak, otobüs ya da araba yolculukları sırasında düzenli olarak yapılacak esneme hareketlerinin yolculuğun yol açtığı ağrıların azalmasına yardımcı olduğuna  dikkat çekiyorlar.
Yolculuk ağrılarına
egzersizle son verin
Anadolu Sağlık Merkezi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Prof. Dr. Semih Akı, herhangi bir ekipman olmaksızın yolculuk sırasında yapılabilecek altı basit esneme hareketini anlattı.

Boyun tutulmasından kurtulun
1. Boynunuzu gevşetmek için başınızı sola çevirin ve yaklaşık beş saniye süreyle bu konumda tutun. Başınızı yeniden öne çevirin; daha sonra sağa çevirin ve beş saniye bu şekilde tutun. Beş kez tekrarlayın.

Omuzları yumuşatın
2. Omuzlarınızı ve boynunuzu gevşetmek için, kollarınızı vücudunuzu kenarında tutarken omuzlarınızı yukarı kaldırıp  bu pozisyonda yaklaşık beş saniye durun ve daha sonra istirahat pozisyonuna dönün. Beş kez tekrarlayın.

Gövde egzersizleri
3. Dik ve oturur konumdan öne doğru eğilerek gövdenizi yavaşça dizlerinize yaklaştırın. Kollarınızı yana bırakın ve daha sonra kollarınızla bacaklarınızı sarın. Derin nefes alıp verirken bu pozisyonda 20 saniye durun, daha sonra normal oturur pozisyona dönün. Beş kez tekrarlayın.

Vücudunuzu esnek duruma getirmek için
4. Ayakta dururken ellerinizi sırtınızın alt kısmına koyun ve belinizi geriye doğru yavaşça esnetin. 10 saniye bekleyin, gevşeyin ve vücudunuzu dik duruma getirin. Beş kez tekrarlayın.
Basit ama yararlı hareketler
5. Ellerinizi kalçalarınızın üzerine koyun ve vücudunuzu sola bükün. Bu pozisyonda 5 saniye süreyle bekleyin. Dik pozisyona geri dönün, sağa esneyin ve beş saniye bekleyin. Beş kez tekrarlayın.

Tüm belinizin esnediğini
hissetmeye çalışın
6. Oturur durumda iken ayaklarınızı, parmak uçlarınız yerle temas halindeyken topuklarınız üzerinde yükseltin. 10 saniye süreyle bu pozisyonda bekleyin. Topuklarınızı tekrar yere değdirin ve 10 kez tekrarlayın. Bu gerçek bir baldır gerdirme egzersizi olsa da tüm belinizin esnediğini hissedeceksiniz.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100