05 Eylül 2008 Cuma 00:00
196 Okunma
Yürüyüş deyip geçmeyin
Uzmanlar, yürüyüşün özel bir hüner ve pratik gerektirmediğini, rahat bir ayakkabının dışında hiçbir özel ekipmana ihtiyaç duyulmadığını belirterek, genellikle orta ve ileri yaşlardaki kişilerin tercih ettiği sporun sıcak yaz günlerinde kabusa dönüşmemesi için gerekli önlemlerin alınması gerektiğini kaydediyor.
~|~

 

"Spor amaçlı yürüyüş öncesi mutlaka spor hekimine danışılmalı" diyen uzmanlar, yürüyüş öncesi kan kontrolü yapılmasının, tansiyon ve diyabet durumlarının kontrol altında tutulmasının önemli olduğunu kaydetti.
Sıvı tüketimi alışkanlığının da kazanılması gerektiğini ifade eden uzmanlar,, şu tavsiyelerde bulunuyor:
"Herkesin kolaylıkla yapabilmesi nedeniyle genellikle orta yaş ve üzeri kişilerce tercih edilen egzersiz yöntemi, ciddi bir genel sağlık kontrolünün ardından uygulanmalı. Kişinin geçmişine, ailesinde kalp, solunum, dolaşım, tansiyonla ilgili problemi olup olmadığına da bakmak, spor eğiticisi tarafından kişiye özel hazırlanan programla çalışmak gerekir. Her yaş grubuna göre süre ve şiddetin ayarlanması, yürüyüş güzergahlarının iyi belirlenmesi önemlidir. Egzoz dumanı altında, kentin göbeğinde sportif amaçlı yürüyüş olmaz.  Kent orman tarzı, ağaçlık ve yükseltisi olan mekanlar yürüyüş için tercih edilmelidir."
Yapılan bir araştırmaya göre düz yolda saatte 6 mil hızla gerçekleştirilen yürüyüşün 5 mil hızla bisiklete binmeye eşdeğer olduğunu dile getiren uzmanlar, yürüyüşün önemli miktarda enerji harcatma yöntemi olduğunu kaydetti.
Araştırmada, yüzde 10 eğimli bir yolda 45 dakikalık yürüyüşün 65 kilogramlık bir kişiye 500 kalorinin üzerinde kalori yaktıracağının yer aldığını bildiren uzmanlar,, şöyle devam etti:
"Düz bir alanda saatte 6 kilometre hızla 45 dakikalık bir yürüyüş yaklaşık 250 kalori yaktırır. Yürüyüş ile ilgili yapılan çalışmada 40-56 yaşları arasındaki kişilerin 20 haftalık çalışma sonunda dayanıklılıklarının yüzde 28 oranında arttığı saptanmıştır. Ayrıca, bu kişilerdeki tüm uyku düzensizlikleri de kaybolmuştur. Yürüyüşün uyumada insanlara hentbol, squash, basketbol, jimnastik, tenis, kayak, softball, golf ve bowling de dahil olduğu pek çok spor çeşidinden daha fazla yardımcı olduğu tespit edilmiştir. Yürüyüşten daha iyi uyku sağlayan spor dalları olarak jogging, yüzme, bisiklet, paten ve cross-country kayağı belirlenmiştir. Yaşam boyu bir egzersiz olan yürüyüş, kişilere uzun süreli sağlık sağlamaktadır."

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100