Bu haber kez okundu.

Yüzde 80’inimiz bundan muzdarip
Dünyada yapılan araştırmalar insanların yüzde 80'inin hayatları boyunca en az bir kez bel ağrısı yaşadığını ortaya koydu.

Vücut tarafından üretilen, eklemlerde meydana gelen iltihabi bir hastalık olan artrit, ayak ve el bileği, diz gibi eklemlerin iltihaplanmasıyla ortaya çıkarak, şişme, sertleşme ve ağrı gibi belirtilere neden oluyor.

Çeşitli romatizmal hastalıklarla ilişkilendirilen hastalığın tek bir formu bulunmuyor. Hastalığın bazı formları çok ağır seyrederken, bazıları ise dönem dönem kendisini gösteren hafif şiddette olan artritler olarak görülüyor.

Uzmanlar, halk arasında "kireçlenme" olarak da bilinen hastalıkla ilgili şu bilgileri verdi:

"En sık başparmak tabanındaki eklemi, parmakların uç veya orta eklemlerini, kalçalar, dizler ve ayak başparmağı tabanındaki eklemleri etkiler. Vücudun herhangi bir bölümünde oluşan artrit nedeniyle iltihap (İnflamasyon) görülebilir. Artrit sıklıkla sistemik lupus eritematozus (SLE), gut, romatoid artrit, osteoartrit, anklozan spondalit gibi romatizmal hastalıklara eşlik eder. Bu hastalıklar güçten düşürücü, hatta yaşamı tehdit edici olaylara neden olabilir. Kaslar, kemikler ve iç organlar da dahil olmak üzere vücudun diğer bölümlerini de etkileyebilir."

  

Bel ağrılarından korunmak için öneriler

 

Dünyada yapılan araştırmaların insanların yüzde 80'inin hayatları boyunca en az bir kez bel ağrısı yaşadığını ortaya koyduğuna dikkat çekilen açıklamada, en sık görülen ağrı tipinin mekanik bel ağrısı olduğu belirtildi.

Mekanik nedenlere bağlı bel ağrılarından korunmak için ise şu öneriler sunuldu:

"Her gün düzenli olarak bel ve karın kaslarını güçlendirici egzersizler yapın. Gerekli durumlarda ağır nesneleri, beli dik pozisyonda tutup, dizleri bükerek çömelip, ağırlığı kollara ve bacaklara vererek kaldırınız. Ayakta uzun süre durmaktan kaçınınız. Çay ve kahve tüketimini azaltınız. Stresle başa çıkma yöntemleri geliştiriniz. İşiniz gereği oturuyorsanız, yarım saatte bir ayağa kalkıp vücudunuzu esnetiniz. Yürüyüş ve yüzme bel ağrısını önlemede uygun sporlardır. Farklı sporlarla uğraşanların spora başlamadan önce ısınma ve sonrasında da esneme (stretching) egzersizlerini yapmaları sakatlıkların önlenmesinde önemlidir. Kilo vermek bel ağrısı riskini azaltır." 

AA

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.