16 Nisan 2006 Pazar 00:00
300 Okunma
Türkiye'deki fanatikler zengin...

2006 Dünya Kupası ana sponsoru MasterCard'ın faaliyet gösterdiği ülkelerde gerçekleştirdiği futbol araştırmasının sonuçlarına göre, en fanatik ülke Türkiye oldu.

~|~


Araştırmaya göre Türkiye'de yaklaşık 19.5 milyon kişi futbolla yakından ilgileniyor. Fanatiklerinin gelir seviyesi ise fanatik olmayanlara göre oldukça yüksek. Yüzde 35'inin geliri 600 milyon ile 1 milyar arasında değişirken, yüzde 20'sinin 1-2 milyar arası, yüzde 6'sının ise 2 milyar TL üzerinde yer alıyor.
15 yaş ve üstü kişiler arasında yapılan araştırmada Türkiye'deki katılımcıların yüzde 67'si futbolla yakından ilgilendiğini belirtti. Söz konusu rakam, Fransa'da yüzde 55, Rusya'da yüzde 41, Yunanistan'da ise yüzde 48 düzeyinde yer alıyor.

EN ÇOK İZLENEN SPOR DALI FUTBOL
Türkiye'de, televizyonlarda izlenen en popüler spor dalı futbol. Araştırmada katılımcıların yüzde 63'ü futbol, yüzde 33'ü basketbol, yüzde 24'ü ise voleybol ile ilgileniyor. Bu üç spor dalını yüzde 17 ile atletizm, güreş ve yüzme takip ediyor. Diğer ülkelerde bu rakamlar bölgelere göre değişiklikler gösteriyor. İsrail'de yüzde 44 ile basketbol birinci sırada yer alırken, İsviçre'de en fazla izlenen spor dalının kayak olduğu belirtiliyor.

EN POPÜLER TAKIM MİLLİ TAKIM
Diğer ülkelerde olduğu gibi Türkiye'de de en popüler Futbol Milli Takımı. Diğer takımlarını tuttuğunu belirtenlerin oranı yüzde 71 iken, milli takım yüzde 95 gibi yüksek bir oranla tercih edildi.

FANATİKLERİN GELİR SEVİYESİ YÜKSEK
MasterCard tarafından Sport+Mark AG şirketi tarafından yaptırılan araştırmada, Türkiye'de yüzde 16 oranında tam anlamıyla fanatik olduğunu belirten bir kesim bulunuyor. Fanatiklerin yaş ortalamaları oldukça düşük. Yüzde 'ünün yaş ortalaması 15-29 yaş arasında bulunuyor.

Fanatiklerinin gelir seviyesi, fanatik olmayanlara göre oldukça yüksek. Yüzde 35'inin geliri 600 milyon ile 1 milyar arasında değişirken, yüzde 20'sinin 1-2 milyar arası, yüzde 6'sının ise 2 milyar TL üzerinde yer alıyor. Bu rakam diğer ülkelerle karşılaştırıldığında tam tersi bir sonuç çıkıyor. Diğer ülkelerde fanatiklerin gelir seviyeleri ve eğitim düzeyleri futbolla ilgilenmeyenlere oranla oldukça düşük.

Araştırmaya katılanların aylık harcamaları incelediğinde ise fanatiklerin aylık ortalama harcamaları 1.272 YTL, futbolla ilgilenenlerin aylık ortalama harcaması 800 YTL, biraz ilgili olanların 823 YTL, ilgilenmeyenlerin ise 822 YTL civarında değişiyor.
Harcamaları niteliklerine göre incelendiğinde ise fanatikler harcamalarında en yüksek miktarı ulaşım ve otomobil bakım masrafları ayırıyorlar, diğerleri ise en fazla harcamayı gıda için yapıyor.

DİĞER ÜLKELER
Fransızların yüzde 55'i futbolla ilgili. Televizyonda izlenen spor dalları arasında Fransızların yüzde 48'i en popüler spor olarak futbolu görürken, yüzde 34'ü atletizmi en popüler spor dalı olarak nitelendiriliyor.
Rusların yüzde 41'i futbolla ilgilenirken, yüzde 16'sı çok az ilgili, yüzde 44'ü ise hiç ilgisiz. Yüzde 36 televizyonda en fazla futbol izlediğini söylerken, yüzde 29'u paten izlemeyi seviyor. Fanatiklerin eğitim düzeyine bakıldığında ise diğer ülkelere göre daha düşük olduğu görünüyor.

İsviçre nüfusunun yüzde 60'ı futbolla ilgili. Televizyonda en fazla izlenilen spor dalı yüzde 58 ile kayak, onu yüzde 57 ile futbol ve tenis takip ediyor. İsviçre'de fanatiklerin gelir seviyesi diğer ülkelere göre daha düşük.
Yunanlıların yüzde 48'i futbolla yakından ilgileniyor. Yüzde 19'u çok az ilgileniyor, yüzde 34'ü ise hiç ilgilenmiyor. Televizyonda en fazla izlenen spor olarak yüzde 51 ile futbol birinci sırada, yüzde 40 ile onu basketbol takip ediyor. Yüzde 32'si ise atletizmi tercih ediyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100