Bu haber kez okundu.

Eyvah! Cep telefonumu kaybettim!
Bu oranın 18-24 yaşlarındaki gençlerde yüzde 76'ya çıktığını gösteren ve cep telefonları için güvenlik önlemleri geliştiren SecurEnvoy adlı şirket tarafından yapılan araştırmaya katılanların yüzde 40'ı ayrıca iki cep telefonuna sahip olduğunu kaydetti.
Yeni teknolojiler konusunda uzman FaDa ajansından Damien Douani araştırma sonuçlarıyla ilgili yorumunda, “Akıllı telefonların ortaya çıkışıyla iş iyice büyüdü ve sınırsız bir hal aldı. Artık herkesin hizmetlere erişimi var. Neredeyim? Yakında lokanta var mı? Hafta sonu için tren bileti alacağım, gecemi planlayacağım, vesaire” diye konuştu.
Birkaç yıl önce SMS'nin bir tür nomofobi olarak görüldüğünü ve durmadan kısa mesaj yazanları tanımlamak için “başparmak nesli” bile dendiğini söyleyen Douani, ancak mobil internetle akıllı telefonun 10 bin SMS gücünde olduğunu ifade etti.
Fransa'da geçen ay yapılan benzer bir araştırmada da Fransızların yüzde 22'si cep telefonları olmaksızın bir gün bile geçirmelerinin “olanaksız” olduğunu açıklarken, bu oranın 15-19 yaşlarında yüzde 34'e çıkması dikkati çekti.
Mingle şirketi tarafından 1500 cep telefonu kullanıcısının katılımıyla yapılan araştırmada, soruları yanıtlayanların yüzde 29'u telefonlarında 24 saatten fazla vazgeçebileceklerini, “ama bunun çok zor” olacağını söylerken, yüzde 49'u bunun bir sorun yaratmayacağını ifade etti.
Son 10 yıldır yapılan “Dünya cep telefonsuz günü”nün organizatörü Phil Marso, “Akıllı telefonlarına bağımlı insanları anlayabiliriz, çünkü her şeyleri, tüm yaşamları onun içinde. Şans eseri cep telefonlarını kaybeder ya da bozulursa, kendilerini dünyadan tamamen kopuk hissederler. İnsanlık dışı bir alet. Bir gün sokakta, aradığı sokağı bana sormak yerine akıllı telefonunun ekranındaki haritayı gösterene bile rastladım” diye konuştu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.