06 Kasım 2006 Pazartesi 00:00
522 Okunma
Mesajlaşmaya bayılıyoruz
Ericsson'un telekomünikasyonda tüketici eğilimleri analizi, Türkiye'nin mobil iletişimde son derece canlı ve rekabete açık bir pazar olduğu ortaya koyuyor. ~|~







Türkiye'de tüketiciler, cepten internet kullanımına ve 3G uygulamalarına karşı istekli. Tüketiciler ayrıca, mevcut mobil operatörünü değiştirmek konusunda hiç de muhafazakar değil; kullanıcıların yüzde 10'a yakını, uygun tarife vermesi halinde operatörünü değiştirmeye hazır.

Ericsson araştırmasına göre, Türkiye'de tüketicilerin yüzde 55'i en az 6 yıldır mobil hat kullanıcısı. Tüm kullanıcıların yüzde 18'si, çift SIM kart, yüzde 3 ise üç SIM kart kullanıyor. Bunun sebebi, kimi kullanıcıların farklı operatörlerin ön-ödemeli kartlara uyguladığı kampanyalardan yararlanmak istemesi.

Türkiye'de tüketicilerin yüzde 20'si faturalı, yüzde 80'si ise ön-ödemeli hat kullanıyor, gençlerde bu oran 90'a kadar çıkıyor. Türkiye ön-ödemeli modelin en yaygın işlediği ülkelerden. Tüketicilerin yüzde 72'si faturasını kendi ödüyor. Bunda fiyat önemli bir etken, ancak Kulabaş'a göre operatörlerine başarılı ve agresif kampayalarının payı büyük.

İLETİŞİMİ SEVİYORUZ: SMS
Ericsson araştırmasına göre, 30 yaş altı gençlerin yüzde 88'i günde en az 1 SMS atıyor. Türkiye, bu konuda İsveç ile birlikte dünya ortalamasının üstünde. Türkiye'de kullanıcıların yüzde 13'ü günde 10 SMS'ten fazla atarken, yüzde 17'si 5-10 SMS arası, yüzde 26'sı 2-4 SMS atıyor. Kullanıcıların yüzde 54'ü geri SMS atarken, yüzde 24'ü geri arıyor, 9'u ise SMS atıp üstüne telefonla arıyor.

SMS VE ANINDA MESAJ GENÇLİĞİ
SMS'in tüm Akdeniz toplumlarında popüler olduğuna vurgu yapan Kulabaş, "İletişimi seviyoruz, ancak bunda ucuzluk ve operatörlerin ön-ödemeli kartlarda uyguladığı badeve SMS gibi kampanyaların da etkisi var." Ancak Kulabaş'ın dikkat çektiği bir faktör de Türkiye'deki internet alışkanlığı. Kulabaş, gençlerin internette en çok MSN, icq gibi anında mesaj uygulamalarını kullandığını, cep telefonunda SMS alışkanlığının da bunun bir yansıması olduğunu vurguluyor.

SMS'ten sonra, kullanıcıların yüzde 62'sinin rağbet ettiği, zil sesleri ve diğer polifonik melodilerin indirilmesi gibi servisler geliyor. Tüketicilerin en az yüzde 55'i de oyun indirme ve müzik indirme gibi servisleri kullanıyor. Kulabaş bu veriyi, Türkiye'de katma değerli mobil servislerin büyük bir potansiyeli olduğu şeklinde değerlendiriyor.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100