08 Mart 2015 Pazar 00:08
1189 Okunma
Yükselen yıldız mobil internet
YENİ MESAJ
Danışmanlık firması The Boston Consulting Group (BCG) tarafından hazırlanan “Küresel Mobil İnternet Ekonomisinde Büyüme” çalışması yayınlandı. Araştırmaya göre mobil internetin küresel ekonomideki ağırlığı giderek artarken, dünya ekonomisinin yüzde 70’ini oluşturan 13 ülkede, mobil internetin ekonomik katkısı 700 milyar dolara ulaştı. Raporda mobil internetin ekonomik katkı payına paralel şekilde istihdam potansiyelinin de yükseldiği ortaya kondu. 
Araştırmaya göre, Amerika, Avustralya, Brezilya, Kanada, Çin, Fransa, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Güney Kore, İngiltere ve İspanya’dan oluşan 13 Batı ülkesinde mobil internetin sağladığı istihdam 3 milyonu aştı. Avrupa’nın en büyük 5 ekonomisine bakıldığında ise mobil internetin ekonomiye katkısı 120 milyar doları bulurken, sağladığı istihdam yaklaşık yarım milyon kişi oldu.

En hızlı büyüme Hindistan’da
Rapora göre mobil internet yükselişini önümüzdeki yıllarda da devam ettirecek. Akıllı cihazların kullanımının giderek artması ve mobil operatörler arası rekabetin sertleşmesiyle sürecek büyüme en fazla Hindistan’da hissedilecek. 2017 yılına kadar Hindistan’da mobil internetin ekonomiye katkısı yüzde 40 büyüyecek. Avrupa, Çin ve Amerika’da bu büyüme ortalama yıllık yüzde 25 olarak gerçekleşirken, Japonya ve Güney Kore’de ise büyüme oranı yüzde 10 olacak. Bu ülkelerde internet ekonomisi en çok, mobil alışverişte ve mobil reklam uygulamalarındaki artışla geliştirilecek uygulamalar ve içerik servislerinin etkisiylebüyüyecek.

Uygulama ekonomisi büyüyor
Mobil internetin başarı hikâyesinin önemli bir bölümünü büyüyen uygulama ekonomisi oluşturuyor. 2008 yılından beri toplam indirilen uygulama sayısı 200 milyarken, rapora göre sadece 2013 yılında indirilen uygulama sayısı 100 milyarı geçmiş durumda. Raporda ayrıca, 2013 Haziran ve 2014 Temmuz arasında, operatörlerinin uygulama tasarımcılarına ödedikleri toplam ücretin 15 milyar doların üzerinde olduğu belirtiliyor. 

İnternet mi, araba mı?
Rapora göre özellikle Avrupa’da internet erişiminin tüketicilerin tercih sıralamasında da hızla yükseldiği görünüyor. Araştırmaya göre her 5 Avrupalı tüketiciden 1’i ise mobil internet erişimini sağlamak için arabasından vazgeçebileceğini belirtiyor. 
Yine tüketicilerin yüzde 50’si mobil internet erişiminialkol, kahve, sinema ve spor gibi alışkanlılarına tercih ediyor. 
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100