Bu haber kez okundu.

Adımını arttır, ömrünü uzat
İngiltere'de yapılan bir araştırmaya göre, günde üç kilometre ya da daha fazla bir mesafe yapılan yürüyüşün, kanser ve kalp hastalıklarında ölme riskini yüzde 50 azalttığı ortaya çıktı. Kalp Programı çerçevesinde, birkaç merkezde yürütülen çalışmada, yaşları 61 ile 81 arasında değişen, sigara içmeyen ve her gün düzenli olarak yürüyüş yapabilen 707 emekli erkek, 12 yıl süre ile takip edildiler. Bu süre içinde gruptan 208 kişi öldü. Çalışma sonuçlarına göre, günde 1.5 kilometre ve daha az yürüyenlerin yüzde 43.1'i ölürken, 3 kilometreden fazla yürüyenlerde ölüm oranı ise yüzde 21.5 oldu. Araştırmacılar, düzenli yürünen mesafenin ölüm riski üzerinde önemli bir rol oynadığını, günde 1.5 kilometreden daha az yürüyenlerin en yüksek ölüm riskine sahipken, 1.5?3 kilometre arasında yürüyenlerin ikinci yükseklikte ölüm riskine, 3 kilometreden daha fazla yürüyenlerin en az ölüm riskine sahip olduklarını ve günlük yürünen mesafenin her 1.5 kilometre artışı için, ölüm riskinde yüzde 19'luk bir azal~|~manın olduğunu açıkladı. Çalışmada takip edilen hastalarda görülen en sık ölüm nedeni kanser oldu. Kansere bağlı ölüm, günde 1.5 kilometreden daha az yürüyenlerde yüzde 13.4, 3 kilometreden fazla yürüyenlerde yüzde 5.3 olarak gerçekleşti. Daha uzun mesafe yürüyebilenlerde kardiyovasküler ve felç gibi nedenlerle görülen ölümler, istatistiki bir farklılık taşımamakla birlikte, kısa yürüyenlere göre daha az oldu.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100