09 Ekim 2003 Perşembe 00:00
148 Okunma
Alışverişte kadınları en çok kızdıran şeyler
Kadınların büyük bir çoğunluğu, dayanıklı tüketim mallarını satın almadan önce en çok malın kalitesinin nasıl olduğunu belirlemede, satın aldıktan sonra da malın ayıbının olması, reklamlarda belirtilen özellikleri taşımaması ve servis elemanlarının mesleki yönden yetersiz olması sorunlarıyla karşılaşıyor.

Yanlış karar

memnuniyetsizlik yaşatıyor

Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, kadın tüketicilerin, dayanıklı tüketim mallarını satın alma öncesi ve sonrasında karşılaştıkları sorunları ve sergiledikleri davranışları incelemek amacıyla bir araştırma yaptı. Araştırmada, satın alma kararının yanlış verilmesinin satın alma sonrası tüketici memnuniyetsizliğini artırdığı belirtilerek, tüketicinin bu durum karşısında harcadığı paradan gerektiği gibi fayda saylayamadığını ve özellikle de eğitim seviyesi düşük kişilerde bu durumun çeşitli problemlere sebep olduğuna dikkat çekildi. Araştırmada, belirli bir öğrenim ve kültür seviyesine ulaşmış, olaylar karşısında sürekli olarak enfor~|~me edilşim olan tüketicinin seçim ve tercihlerinde daha az yanılacağı ve ihtiyaçlarını daha iyi saptayacağı vurgulandı.

Eğitim seviyesi etkiliyor

Araştırmada, kadın tüketicilerin dayanıklı tüketim mallarını satın alımında sorunlarla karşılaşma durumları öğrenim durumları açısından ele alındığında, ortaokul mezunu olan kadın tüketicilerin yüzde 83'ünün, lise mezunu olanların yüzde 90'ının ve üniversite mezunu olanların yüzde 58'inin sorunlarla karşılaştıkları görüldü. Kadın tüketicilerin dayanıklı tüketim mallarını satın alımında en çok karşılaştıkları sorunların öğrenim durumları açısından ele alındığında dayanıklı tüketim mallarını satın alma sırasında öğrenim düzeyi düşük olan kadın tüketicilerin, öğrenim düzeyi yüksek olanlara nazaran daha fazla oranda sorunla karşılaşıyor.

Haklarını biliyorlar

Araştırmada, kadınların yarısından fazlası satın aldıkları tüketim mallarında sorunla karşılaştıkları zaman hem garanti belgesinden yararlanıyor hem de ilgili firmanın tüketici danışma bürosuna başvurarak satın aldığı dayanıklı tüketim mallarıyla ilgili yasal haklarını biliyorlar. Araştırmanın sonuçlarına göre ise, kadın tüketicilerin, büyük bir kısmının 35?44 yaş grubunda, yarısının evli ve üniversite mezunu olduğu görüldü. Kadınları büyük bir çoğunluğu, dayanıklı tüketim mallarını almadan önce en çok malın kalitesinin nasıl olduğunu belirlemede, satın aldıktan sonra da malın ayıbının olması, malın reklamlarda belirltilen özellikleri taşımaması ve servis elemanlarının mesleki yönden yetersiz olması sorunlarıyla karşılaşıyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100