Bu haber kez okundu.

?Altın'a talep durmak bilmiyor
2011'in ilk çeyreğinde dünya genelinde gerçekleşen altın talebi, geçtiğimiz yılın aynı dönemine oranla yüzde 40 arttı. Hindistan'da yaklaşan düğün sezonu öncesi yapılan alımlar ise ülkenin dünya altın piyasasındaki etkisini ortaya koyuyor ~|~

YENİ MESAJ - İSTANBUL

Dünya Altın Konseyi, 2011 yılının ilk 3 ayında altına talepte yaşanan coğrafik ve sektörel çeşitlilikle birlikte ortaya çıkan güçlü göstergeler sonucunda, altına olan küresel talep beklentisinin 2011'de hız kesmeyeceğini bildirdi. 2011'in ilk çeyreği için hazırlanan Altına Talep Eğilimleri raporuna göre 2011'in geri kalanında, altına olan talebi şekillendirecek kilit unsurlar şu şekilde:
* Etkisini süren küresel sosyo-ekonomik koşullar, altına olan yatırım talebini arttırmaya devam edecek. Bu eğilimin temel nedenleri arasında, ABD ekonomisi ve doların gidişatıyla ilgili devam etmekte olan belirsizlikler, Avrupa ülkelerinin borçlarına dair kaygılar, global enflasyon kaygıları ve elbette Orta Doğu ve Kuzey Afrika'da devam etmekte olan gerginlikler sayılabilir.
* Çin ve Hindistan'ın hız kesmeyen mücevher talebi, 2011 yılı içinde mücevher pazarının büyümesini desteklemeyi sürdürecek. Hindistan'da kısa süre önce yapılan geleneksel Akşaya Tiritaya festivali ve yaklaşmakta olan düğün sezonu nedeniyle oluşan geniş satın alma talebinin, altın fiyatı üzerinde oluşturduğu eğilim, Hindistan pazarının öneminin altını çiziyor.
* Merkez bankalarının kredi ve karşı taraf riski olmayan aktif varlıklara doğru rezervlerini çeşitlendirmek amacıyla altın alım eğilimine girmesiyle, kamu sektörü tarafından yapılan net alımların 2011 boyunca devam etmesi bekleniyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100