Bu haber kez okundu.

Anne adayları dengeli beslenmeli
Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Kadın Hastalıkları ve Doğum Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Oktay Kadayıfçı, kadınların gebelik döneminde sağlıklı ve dengeli beslenmeye özen göstermeleri gerektiğini belirterek, "Anne adayları, (İki canlısın, iki kat ye) sözlerini dikkate almasınlar" uyarısında bulundu.

Prof. Dr. Kadayıfçı, yaptığı açıklamada, çok yemek yemenin sakıncalarına dikkati çekerken, "Olağanüstü durumlar dışında sağlıklı bir kişinin alması gereken günlük kalori miktarı 2 bin 500? 3 bin kaloridir. Gebe kadınların ise ihtiyacı olan miktar normalden 300 kalori daha fazladır" diye konuştu.

11?12 kilo almak idealdir

Gebelik döneminde yenen gıda miktarını azaltmak, fakat öğün sayısını artırmak gerektiğini vurgulayan Prof. Dr. Kadayıfçı, şunları kayedetti: "Gebelik döneminde çok değil, dengeli beslenmek gerekli. Günlük beslenme ihtiyacı öğün sayısı artırılarak yayılmalı. Kilo endişesiyle şeker ve karbonhidratlar gibi gıdalardan kaçınmak sakıncalı. Vücudun bunlara da ihtiyacı ~|~var. Her türlü gıdadan, doktor kontrolünde ve uygun miktarlarda alınmalı. Ancak, vitamin yönünden zengin gıdalara biraz daha fazla ağırlık verilmeli. Ayrıca, mutlaka günde 1.5?2 litre su içilmeli." Gebelik döneminde 11?12 kilo alımının ideal olduğunu belirten Prof. Dr. Kadayıfçı, bu miktarın yaklaşık 7 kilosunun zorunlu olarak alındığını ve doğum sırasında da verildiğini söyledi.

Bebeğin aldığı besin de anneden geçer

Prof. Dr. Kadayıfçı, bazı vitaminlerin fazlasının da olumsuz sonuçlar doğurabildiğine dikkati çekerek, şöyle konuştu: "A vitamini gibi bazı vitaminlerin fazlası da zararlı olabilir. Hekim tarafından gebelik döneminde kilo alış ve verişini gösteren çizelgeler hazırlanır. Bu çizelgelere göre kilo alımı için en sağlıklı dönem, gebeliğin ikinci üç ayıdır. Bebekler ihtiyacı olan her türlü maddeyi annenin vücudundan elde ederler. Eğer bu maddeler annede azsa bebek kendi ihtiyacını alır, ama anne güçsüz kalır. Bu yüzden gerekli gıdaların alınması ve sağlıklı kilo alışının sağlanması çok önemlidir. Ayrıca, gebe kalınmaya karar verildiği dönemde, doktor kontrolünde folik asit alınmasına da başlanmasını öneriyoruz."

Spor yapmanın gebelik dönemindeki ideal kilonun korunması açısından önemli olduğunu da vurgulayan Prof. Dr. Kadayıfçı, şu önerilerde bulundu: "Gebelik dönemine ilişkin özel egsersizler var. Anne adayları bunu mutlaka uygulamalıdır. Bu egsersizler konusunda bilgi sahibi olamıyorsa en azında yürüyüş yapmaya gayret etmelidir. Gebelik döneminde özellikle akşamüstü yapılan yürüyüşler tercih edilmelidir."
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100