Bu haber kez okundu.

Anzer balı 180 milyon
Rize'nin İkizdere İlçesi Anzer Yaylası'nda üretilen ünlü Anzer balının kilosu bu yıl 180 milyon lira olarak belirlendi.

Anzer Tarımsal Kalkındırma Kooperatifi'nden tüm yurtta olduğu gibi Anzer yöresinde de hava koşullarının yarattığı olumsuzluklar çiçek florasını etkiledi. Bu nedenle bal üretimi düşerek, ancak 100 kilogram Anzer balı alınabildi.

Kooperatif yetkilileri, üreticilerden alınacak balın gerçek Anzer balı olup olmadığının Hacettepe Üniversitesi'nde tahlil ettirileceğinive bundan sonra satışa sunulacağını kaydettiler.

Geçen yıl kilosu 130 milyon lira olan Anzer balının bu yıl 180 milyon liradan satışa sunulacağını belirten yetkililer, piyasada Anzerbalı adı altında kilosu 200-250 milyon lira arasında değişen sahte bal pazarlandığına dikkat çekerek vatandaşları uyardılar.

Yörede 350 dolayında arıcı, 1100 dolayında kovanla arıcılık yapıyor.

Her derde deva

TÜBİTAK, Türkiye Kalkınma Vakfı, Hacettepe ve Gazi üniversiteleri İşbirliğiyle yapılan araştırmada, Anzer balının ~|~ sadece o yörede ve rakımda yetişen 5 ila 7 çeşit çiçekten oluştuğu belirlendi.

Anzer balının, Osmanlı döneminde padişahların kuvvet macununa ilave edildiği, bağırsak düzenlemesine, sarılığa, göz ve cilt hastalıklarına iyi geldiği biliniyor. Yurtiçi ve dışından talep olan Anzer balı sipariş usulüyle, sınırlı miktarda satılıyor.

Araştırmalar sürdürülüyor

Bu arada, Anzer balıyla ilgili araştırmalar Arıcılık Enstitüsü, Karadeniz Teknik Üniversitesi ve Rize İl Tarım Müdürlüğü işbirliğiyle sürerken, çiçek florası, balın kalitesi, kalitenin özelliği inceleniyor. Anzer balının korunması amacıyla Tarım İl Müdürlüğü, yöredeki çiçekleri koruma altına alarak, dışarıdan kovan sokulmaması yönünde çalışmalarını da sürdürüyor.
Anahtar Kelimeler:
anzer balı 180 milyon
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.