20 Haziran 2004 Pazar 00:00
138 Okunma
Bel ağrısını çekmeyen mi var
Uzmanlar, bel sağlığı için, cisimleri bir yerden başka bir yere taşırken belin eğik değil de dik pozisyonda olmasına dikkat edilmesi gerektiğini bildiriyor. Herhangi bir ağırlığın, yükü vücuda simetrik olarak paylaştırdıktan sonra taşınabileceğini vurgulayan uzmanlar, "Ağır bir yükü kaldırmayı denemeyiniz. Hafif dahi olsa yerden bir cismi alırken dizlerinizi kırınız ve çömelerek alınız. Sandalye veya koltukta otururken dik bir pozisyonda olmaya gayret ediniz ve bunu alışkanlık haline getiriniz. Bir eşyayı alırken ona doğru uzanmayınız, yanına iyice yaklaşınız ve öyle alınız. Bir cismi yerden alırken de önce onu bedeninize doğru yaklaştırıp sonra yükseltiniz. Kaldırma işlemine geçmeden önce onu hafifçe yoklayarak bir kez de test ediniz ve ağırlığı hakkında tam bir fikir edindikten sonra kaldırınız. Ayakta iken belinizi sağa ve sola doğru rotasyon yaptırıp eğilerek yerden bir şey almayınız. Ağır bir cismi bir yerden bir yere çekerek veya iterek tek başınıza götürmeyiniz" diye uyarıyor. U~|~zmanlar, ütü yaparken tek ayağın altına 15?20 cm yükseklikte bir cisim koyarak hafifçe yükseltilmesini de önererek şunları kaydediyor: "Elektrikli süpürgeyle veya paspasla yerleri temizlerken öne doğru eğilmeyiniz ve belinizi dik bir pozisyonda tutmaya gayret ediniz."

Sürücülere koltuk uyarısı

Bacaklar düz pozisyondayken, ayakta dimdik uzun süre hareketsiz kalınmaması gerektiğini belirten uzmanlar, "Raflardan kitap veya herhangi bir eşyayı alırken önce ayağınızın altına yükseltici bir şey koyunuz ve o eşyanın hizasına yükseldikten sonra alınız. Yürürken veya ayakta dururken vücudunuzun dik pozisyonda olmasına özen gösteriniz. Ayakkabınızı bağlamanız veya benzer bir hareket yapmanız gerekiyorsa, çömelerek veya yüksekçe bir cismin üstüne basarak yapınız. Otomobil kullanırken koltuğunuz sert olsun, arkaya dayandığınızda koltuk belinizi desteklesin ve adeta kavrasın. Uzun yola çıkarken de belinizi ince bir yastıkla destekleyiniz. Yataktan kalkarken önce tam yan dönünüz, daha sonra ellerinizle yandan destek alarak oturur pozisyona geçiniz ve öyle kalkınız" tavsiyesinde bulunuyor.

Her gün 15 dk. yürüyüş

Uzmanlar, topuklu veya topuksuz ayakkabı yerine normal topukluyu önererek, "Sandalye veya koltukta otururken, bir cismi ?hafif dahi olsa? öne doğru eğilerek yerden almayınız. Yan veya sırtüstü pozisyonda yatarak uyuyunuz. Yüz üstü yatmayınız. Yatağınız sert olsun. Vücudu değişik şekillere sokan, stabil olmayan yumuşak yataklar sağlıklı değildir. Altında sunta veya tahta olan yataklar ile kaliteli ortopedik yatakları tercih ediniz" ifadesini kullanıyor. Bel sağlığı için düzenli olarak spor yapılması gereğine de uzmanlar şöyle işaret ediyor: "Yüzmeye önem veriniz, her gün en az 15 dakika yürüyünüz. Bir defa bel rahatsızlığı geçirmiş ve iyileşmişseniz, uzman doktorun size vereceği egzersizleri aksatmadan yapınız."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100