12 Kasım 2002 Salı 00:00
187 Okunma
Bilinçli spor zayıflatıyor
Uzmanlar, formda kalmak için spor yapanlara uyarılarda bulunuyor. Sporun hangi şartlarda ve ne şekilde yapılması gerektiğini anlatıyorlar. Spor hekimleri, spora başlamadan önce en az 10 dakika ısınmanın gerekli olduğunu belirterek, "Bunun için koşmak en pratik yoldur. Terlemeye başlayınca durabilirsiniz. Sonrasında tüm vücut germe egsersizi yapılmalıdır. Germe egzersizleri adelelerin esnekliğini arttırır ve sakatlanma riskini azaltır. Sonrasında düşük yoğunlukta alışma periyodu, adelelerin hazırlığını sağlar. Kramp ve güçsüzlükten korunmak için oyundan önce, oyun süresince ve oyun sonrasında bol sıvı alınmalıdır" dediler.

3 bin kalorilik enerji gerekli

Sportif amaçlı veya uzun yolculuklarda gerekli kalorinin alınmaması durumunda vücudun artan enerji ihtiyacını karşılamak için depo edilmiş yağları ve proteinleri kullanmaya başlayacağını söyleyen spor hekimleri, "Yağların enerji için kullanımı zayıflama açısından iyi bir fikir olabilir. Fakat yağın yakılma işlemi yavaş bir işlemdir ve ~|~yoğun konsantrasyon anında harcanan kan şekerinin anında yerine konmasını sağlayamaz. Bu hem yorulma hem de konsantrasyon kaybına neden olur. Yoğun spor yapan kişilerin en az 3 bin kalorilik bir enerji gereksinimi vardır. Bu gereksinimin en az yüzde 60'ı karbonhidratlar tarafından oluşturulmalıdır. Karbonhidratları direkt şeker olarak almak doğru değildir. Çünkü şekerle alınan enerji çok çabuk kullanılır ve sonra yeniden başa dönülür. İdeal kalori kaynağı olarak makarna ve pilav gibi karbonhidrat kaynakları idealdir. Sportif aktivite öncesi 2 saat önce bu besinlerin alınması çok önemlidir. Büyükçe bir porsiyon içeren bir yemekle yaklaşık 1000 kalori alınabilir" diye konuştular.

En az 1 lirte su için

Suyun spor yapan birisi için hayati önemi bulunduğunu ifade eden spor hekimlerinin tavsiyeleri şöyle: "Vücut su kaybederken tuz, potasyum, kalsiyum gibi temel elektrolitler de kaybedilir ve bu elektrolitler de hayati bir işleve sahiptir. Özellikle sıcak havalarda spor yapanların, spor aktivitesi süresince en az 1 litre su içmesi gerekir. Suyu susamadan içmek de çok önemlidir. Susuyorsanız perforansınızı düşürecek kadar sıvı?elektrolit kaybetmişsiniz demektir. Ayrıca uzun zaman idrar ihtiyacınız yoksa yine yeterli sıvı almadığınız anlamına gelir.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121