17 Temmuz 2003 Perşembe 00:00
160 Okunma
Canavar kusurlu lastiğin üstünde
Selçuk Üniversitesi Kazaları Araştırma, Önleme ve Uygulama MerkeziMüdürü Prof. Dr. Ömer Halis Tombaklar, seyir halindeki aracın yola tutunabilmesi, trafikte karşısına çıkacak tehlikelere karşı gerekli manevraları yapılabilmesi ve istenen mesafede durabilmesi için lastik diş derinliğinin otomobil ve minibüslerde 5, büyük araçlarda ise 10 milimetreden çok olması gerektiğini belirtti. Lastiklerin, araçların yola doğrudan temas eden tek yeri ve güvencesi olduğuna dikkat çeken Tombaklar, yetersiz lastikle yola çıkan aracın, kaza yapma riskinin, yüzde 50 oranında arttığını kaydetti.

Türkiye'de meydana gelen trafik kazalarında, sürücü hatalarından sonra ikinci sırayı alan araç kusurlarında standart olmayan lastik kullanımının en önemli neden olduğunu ifade eden Tombaklar, şöyle konuştu: "Türkiye'de araç kusurlarından kaynaklanan kazaların yaklaşık yüzde 60'ı kusurlu lastikler ve lastik patlamaları nedeniyle meydana gelmektedir. Aracınızın motoru ne kadar güçlü olursa olsun, lastikleriniz ye~|~tersizse mutlaka kaza yaparsınız."
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100