Bu haber kez okundu.

Çocuk sahibi olmak için nasıl beslenilmeli?

Uzmanlar, bebek bekleyen anneleri, sigara, aşırı kafein alımı ve bunun gibi zararlı alışkanlıklara karşı uyarıyor.

~|~ Bu tür alışkanlıkların üreme sistemine zarar verdiğini ve bebeklerin geleceğini etkilediğini anlatan Üreme Sağlığı Merkezi Medikal Direktörü Dr. Hakan Özörnek, "Ne yediğimiz, ne tür beslenme alışkanlıklarına sahip olduğumuz, hatta ne kadar zararlı alışkanlığa sahip olduğumuz, bir gün bir çocuk sahibi olmamıza engel olabilir" dedi. "Bebek sahibi olmak istiyorsanız, alışkanlıklarınızı belirlerken dikkatli davranmanız gerektiğini aklınızdan çıkarmayın" diyen Dr. Hakan Özörnek, çocuk sahibi olmak isteyen çiftlerin, özellikle sigara, alkol, çay, suni tatlandırıcılar ve kahve gibi gıdalardan uzak durmaları gerektiğini vurguladı. Dr. Özörnek, "Yapılan araştırmalara göre, sigaradaki nikotin, yumurtalıklardaki genetik anormalliğin artmasına sebep olmakta. Sigara içen kadınların gebe kalma oranı içmeyenlere göre daha düşük. Bunlarla beraber, düşük yapma riski ise daha yüksek. Alkol ise hem erkeklerde hem de kadınlarda ciddi bir tehdit unsuru. Alkol, kısırlığa sebep olmakla beraber, haftada 1?5 kez alkol kullanan kadınların kullanmayanlara göre gebe kalma oranının daha düşük olduğu çok açık bir gerçek" diye konuştu. Dr. Hakan Özörnek'in üzerinde önemle durduğu konulardan biri ise kafein alımı. Bayanlarda kafein alımının gebelik şansını azalttığını belirten Özörnek, kafeinin hamilelikte düşük riskini arttırdığını ve bebeklerin doğum ağırlıklarını olumsuz yönde etkilediğini söylüyor. Bu nedenle gebelik planlayan bayanların kafein alımını en az düzeyde tutmakları ve günlük çay, kahve tüketimini azaltmaları gerekiyor.

Bitkisel ilaçların etkileri
Dr. Özörnek, bitkisel ilaç kullanımına da dikkat çekerek, "Günümüzde bitkilerden elde edilen ilaçlar yaygın olarak kullanılıyor. Bunların başlıcaları Ginko Biloba ve Echinacea Purpura içeren ilaçlardır. Bu ilaçlar fonksiyonları olumsuz yönde etkiliyor. Bu açıdan gebelik planlayan bir bayan iseniz bu ilaçların kullanımını bırakmanızda fayda var. Günlük yediğimiz içtiğimiz gıdaların ne kadar sağlıklı olduklarına dikkat ettiğimiz kadar, gebelik dönemine hazırlanırken de vücudumuzu hangi yollarla takviye edeceğimiz de oldukça önemli bir konu. Gebelik öncesinde özellikle folik asit vitaminin alınması gerekiyor. Yapılan çalışmalar, gebe kalınmadan 45 gün önceden itibaren folik asit alımının fetusta özellikle omurgaların hatalı gelişimi ile karakterize olan nöral tüp defekti riskini azalttığını kesin olarak kanıtlıyor. Bu nedenle gebelik planlayan bayanların günde 400 mikrogram folik asit almaları gerekmekte. Yeşil yapraklı sebzelerde, fındıkta, bademde ve baklagillerde yoğun bir biçimde bulunan folik asit, sağlıklı gebelik için oldukça önemli bir vitamin. Folik asiti ayrıca piyasada multivitamin formül ya da sadece folik asit olarak bulabilirsiniz" şeklinde konuştu. Özörnek, anne adaylarının kemik gelişimi için güneşten yeterince yararlanmalarını ve kalsiyumdan zenginleştirilmiş yoğurt, süt, fındık, kuru baklagiller, yeşil yapraklı sebzeler, kurutulmuş meyveler tüketmesini tavsiye ediyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100