Bu haber kez okundu.

Diyetin zorlukları
Zayıflamaya karar verip bir diyet uygulamaya başladığınızda, ilk haftalar özellikle moral vericidir. İşin başında olduğunuzdan, motivasyonunuz en yüksek noktasındadır. Bu sebeple diyet yapmak zor gelmez. Bir de buna ek olarak, kiloların birer ikişer üzerinizden akar gibi gittiğini görünce keyfiniz iyice yerine gelir. Ancak her diyette, kilo verilmesinin yavaşladığı veya durakladığı dönemler olur. Bunun sebebi, vücudun diyete direnç göstermesidir. Beslenme listenizi aynı titizlikle uygulamaya devam etmenize, egzersizi sürdürmenize rağmen, tartının ibresi bir türlü yerinden oynamak bilmez. Kilo vermenizin duraklama dönemine girmesinden olabildiğince kaçınmak istiyorsanız, aşağıdaki uzman önerilerinin ilk beşini uygulayın. Eğer duraklama başladıysa, o zaman geri kalan öneriler tekrar forma girmenize yardımcı olur.

1? Su içmeye devam edin: Evet, bunu bin kere duydunuz ama iş duraklama dönemine gelince, su içmek özellikle önem kazanıyor. Bunun sebebi, suyun metabolizmayı işler tutması. G~|~ünde en az 1?1,5 litre su tüketin.

2? Ölçün: Bazen tartı, kaydettiğiniz gelişmenin en iyi ölçütü olmayabilir. Eğer kilonuzda bir farklılık görünmüyorsa, bir mezura yardımıyla vücudunuzu ölçün. Eğer düzenli egzersiz yapıyorsanız, kilo kaybı olmasa bile, santim olarak inceliyor olabilirsiniz. Bunun sebebi, kasın yağdan ağır oluşudur. Kaslarınızı güçlendirdikçe, vücudunuz sıkılaşır ve incelir ama kilonuzda bir düşüş olmayabilir.

3? Egzersizlerinizde değişiklik yapın: Eğer bir süredir aynı tarz çalışma yapıyorsanız, vücudunuz buna alışmış olabilir. Bu durumda egzersizin etkisi azalır. Her gün 5?10 dakika daha fazla yürüyerek kalorileri yakmaya devam edebilir veya yaptığınız egzersizin temposunu arttırabilirsiniz.

4? Porsiyonları küçültün: Yedikleriniz sağlıklı besinler bile olsa, fazla miktarlarda tüketmek kilo verme hızınızı düşürebilir. Bu sebeple porsiyonları küçültmek iyi olabilir.

5? Beslenme günlüğü tutun: Her yediğinizi ve içtiğinizi saat saat mutlaka yazın. Eğer kilo vermeniz yavaşladıysa, bu günlükleri kontrol edip, bu dönemde yediklerinizi tekrar gözden geçirin. Yememeniz gereken besinler yediyseniz ya da fazla miktarda yemek yediyseniz, bunu değiştirin.

6? Bekleyin: Kadınların kilo vermesindeki yavaşlama hormonlarla da bağlantılı olabilir. Bu durumda diyeti bırakmak yerine sabredip, diyet programınıza devam edin. Kısa süre sonra bu durumdan kurtulacaksınız.

7? Aldığınız kalorileri bir miktar azaltın: Hedeflediğiniz kiloya yaklaştıkça kilo vermeniz yavaşlar. Çünkü vücudun ideal kilosunu korumak için alması gereken miktarda kaloriye yakın kalori alıyorsunuzdur. Bu durumda, aldığınız kalorileri aşırıya kaçmadan bir parça azaltmak, kilo vermenizi hızlandırabilir.

8? Metabolizmanızı hızlandırın: Metabolizmayı hızlandırmanın en bilinen ve ispatlanmış yolu, vücudunuzdaki kas kütlesini arttırmaktır. Bunun sebebi, kasın, dinlenme anında yağdan daha fazla kalori yakmasıdır. Haftada iki?üç kez yapacağınız bir ağırlık çalışması istediğiniz sonucu sağlar.
Anahtar Kelimeler:
diyetin zorlukları
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100