27 Haziran 2003 Cuma 00:00
215 Okunma
Dünya nasıl besleniyor?
Buna göre, sağlıklı beslenmenin birinci adımı, besleyici bir diyet. WHO, hayvansal kaynaklı besinler yerine temel olarak bitkisel kaynaklı besinlerin tercih edilmesini öneriyor. WHO'ya göre, sağlıklı beslenmek için günde birkaç kez, ekmek, makarna, pirinç, patates gibi tahıl grubundaki besinlerin tüketilmesi gerekiyor.

Et yerine mercimek

WHO'ya göre, sağlıklı beslenmenin diğer adımları şöyle:

? Yağlı kırmızı etler ve kırmızı et ürünleri yerine mercimek, kurufasulye, nohut gibi kurubaklagiller ile balık, tavuk ve yağsız etleri tercih edin.

? Süt ve süt ürünlerini kullanın. Ancak bunların az yağlı ve az tuzlu olmasına dikkat edin.

? Seçilen besinler düşük şekerli olmalı, basit karbonhidratlar ya daçay şekeri gibi basit şekerler yerine, tahıllar, baklagiller gibi kompleks karbonhidratlar yiyin, şekerli içeceklerin ve tatlıların tüketim sıklığını sınırlandırın.

? Tuz tüketimini azaltın. Günlük toplam tuz tüketimi, yemeklerle, ekmekle ve içeceklerle alınan tüm tuz miktarı, bir t~|~atlı kaşığını yani6 gramı geçmesin. Kullandığınız tuzun iyotlu olmasına özen gösterin.

? Yemekleri güvenli ve hijyenik şekilde hazırlayın. Haşlama, fırındapişirme veya ızgara gibi pişirme yöntemleri kullanarak yemeğe eklenecek yağın azaltılmasını sağlayın.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100