07 Kasım 2002 Perşembe 00:00
164 Okunma
En sağlıklı spor YÜRÜYÜŞ
"Sağlıklı bir vücut adına sabah erken kalkıp, eşofmanlarınızı giyip kendinizi deniz kıyısına veya ormanlık bir yere atmanız ve saatlerce koşmanız şart değil" diyen uzmanlar, sağlıklı bir bünyeye sahip olmak için yürümenin de yeterli olduğunu ve saatte 57 kilometre hızla yapılacak yürüyüşlerin çok faydalı olduğunu belirtiyor. Uzmanlara göre, haftada 6 kez yarım saat 1 saat arası yürüyüş yapmak, koşunun yerini tutabiliyor. Harvard Üniversitesi'nden Dr. Joann Manson, "Eğer herkes günde 30 dakikalık bir yürüyüş yapsa, kronik hastalıkları yüzde 40 oranında azaltabiliriz" diye konuşuyor. Kalbin en yararlı dostu

Düzenli olarak yürümenin, kalbi formda tuttuğu gibi tansiyonu da düşürdüğünü vurgulayan uzmanlar, kalp krizi geçirme riskinin yüzde 50 azaldığını kaydediyor. Uzmanlar, 70 bin kişi üzerinde 15 yıl boyunca yapılan bir araştırma sonucunu da hatırlatıyor. Buna göre, haftada en az 20 saat yürümek, damar tıkanıklığı sebebiyle felç geçirme riskini yüzde 40 azaltıyor. En az yarım saat yürüm~|~ek, birkaç yüz kalori yakmanın yanı sıra, günün kalan kısmında metabolizmayı da dengeliyor. Yenilen besinleri yağa dönüştürmeden daha kolay yakmayı sağlıyor. Uzmanlar, vücuttaki yağları eritmenin en iyi yollarından birisinin de yürümek olduğunu ifade ediyor.

Şeker başlangıcını geciktiriyor

Geçen yıl yapılan araştırmaların, günde 30 dakika yürüyüş yapmanın, insülin kullanımı gerektiren "Tip 2" şeker hastalığının aşırı kilolu kişilerde başlamasını geciktirdiğini, hatta önlediğini ortaya koyduğunu söyleyen uzmanlar, düzenli yürüyüşün, kemikleri güçlendirip, bağlı oldukları eklemlere daha sıkı bağlanmalarını sağladığını vurguluyor. Uzmanlar, 20 yaşında düzenli olarak egzersiz yapmaya başlamanın ve düzenli kalsiyum almanın, kadınlarda kemik erimesi geçirme riskini yüzde 30 oranında azalttığını kaydediyor.

Stresi alıyor

Kısa yürüyüşün, stresi alarak depresyonun atlatılmasına da yardımcı olduğunu ifade eden uzmanlar, ayrıca araştırmaların, düzenli yürüyüşlerin kronik depresyona da iyi geldiğini gösterdiğini savunuyor. Uzmanlar, antidepresan ilaç kullanmayıp yürüyüş egzersizleri yapan depresif hastalarda, 10 ay sonunda, ilaç kullananlara göre yeniden depresyon geçirme ihtimalinin çok daha düşük olduğunu belirtiyor. Uzmanlar, yürüyüş yapmanın bir başka faydasını da, atıkların bağırsaklarda daha hızlı ilerlemesini sağladığı için bağırsak kanseri riskini azaltması olarak açıklıyor. Ancak, Hawai Üniversitesi'nden Dr. David Curb, "Hayatı boyunca hiç yürüyüş yapmamış kişiler, rahatsızlıklarını bir haftada çözmeyi beklemesin" diye uyarıda bulunuyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100