15 Temmuz 2001 Pazar 00:00
135 Okunma
En sağlıklı spor yüzme
Yüzme, 7'den 70'e her yaşa uygun ve yararlı sporların başında geliyor. Bacak, kol, boyun, sırt, göğüs, gibi adalelerini harekete geçiren yüzme özellikle şişmanlara öneriliyor. Yüzme sırasında çok kalori yakıldığı için rahatlıkla kilo veriliyor, vücut forma sokuluyor.

Zayıflatırken forma da sokuyor

Zayıflatırken aynı anda karnı, kalçaları, göğüs kısmını, baldırları, ayak bileklerini forma sokan yüzme kalp dolaşım sisteminin etkinliğini korumak için birebir. Damarlara, özellikle varis söz konusu olduğunda, büyük yarar sağlıyor. Direnci güçlendiriyor, gergin bedeni gevşetiyor, cilde etkili bir masaj uyguluyor, sırt ağrısını yok ediyor, ya da hafifletiyor. Yüzme, aşırı gergin, depressif insanlar için çok yararlı. Ayrıca mafsal veya kemik rahatsızlığı olanlara da öneriliyor.

Yüzmeden önce egzersiz yapın

Yüzmeden önce basit egzersizlerle vücudunuzu gevşetin. İdeal olan günde 40?60 dakika arası yüzmek. 40?60 dakikalık yüzme esnasında yağlar yakılıyor, bu ayrıca kalp için çok faydalı bir e~|~gzersiz. uzmanlar şu uyarıda bulunuyorlar: "Ancak kendinizi çok zorlamayın. Gereksiz kahramanlığın bir anlamı yok. Yüzerken yorulduğunuzu hissettiğiniz an durun; bacaklarınızı pedal çevirir gibi hareket ettirerek su üstünde kalabilirsiniz. Kollarınızı hareket ettirmeniz gerekmez."

Tok karnına denize girmeyin

Uzmanların bir önemli uyarısı da kesinlikle tok karnına ve aşırı yorgun şekilde denize girmemek konusunda. Çünkü bu gibi durumlarda kramp girme riski artıyor. Suya, yemek yedikten 1?1.5 saat sonra girmek gerekiyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100