Gençler güne internetle başlıyor
Türkiye’nin bugüne kadar gerçekleştirilmiş en geniş katılımlı gençlik araştırması Intel’in Genç Türkiye Araştırması'na göre; dijital cihazlar, internet ve sosyal ağlar, gençler için vazgeçilmez bir hale gelmiş durumda
10.10.2012 00:00:00
YENİ
MESAJ - İSTANBUL
Teknolojinin hızlı gelişimine paralel
olarak hayatımıza her geçen gün daha yoğun biçimde giren dijital cihazlar,
günümüzde insanların yaşam tarzlarını hızla dönüştürüyor. Yaşanan dönüşüme en
hızlı ayak uyduran kesim ise gençler... Intel tarafından araştırma şirketi
Akademetre’ye yaptırılan “Genç Türkiye Araştırması”, ülkemizde gençlerin
değişen yaşam tarzları, dijital cihazların gençlerin hayatlarını nasıl yeniden
şekillendirdiği ve gençlerin yeni kullanım alışkanlıkları ile ilgili ilginç ve
çarpıcı sonuçları ortaya koydu.
Bugüne kadar Türkiye’de gerçekleştirilen
en geniş katılımlı gençlik araştırması olan “Genç Türkiye Araştırması”nın basın
toplantısıyla kamuoyuyla paylaşan Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın,
“Gençlerin teknolojik alışkanlıkları, bakış açıları geleceğe dönük girişimcilik
ve ekonomik gelişmişliğin de ipuçlarını veriyor. Bu nedenle gerek global
gerekse yerel gerçekleştirdiğimiz bu araştırmalarla stratejilerimizi geliştiriyor,
ekosisteme katma değer üretecek yaklaşımlar sunuyoruz” dedi.
Evlerin
çoğunda bilgisayar var
Intel Genç Türkiye Araştırması’na göre;
genel nüfusun yüzde 29’unu oluşturan 13-29 yaş arası gençlerin yaşadığı
hanelerin yüzde 71.4’ünde bilgisayar bulunuyor. Cihazların hane
penetrasyonlarına bakıldığında, en yaygın penetrasyonun yüzde 85.5 ile cep
telefonunda olduğu, onu yüzde 46 ile masaüstü ve yüzde 41.5 ile dizüstü
bilgisayarların takip ettiği görülüyor. Araştırmaya göre ülkemizde yaklaşık her
2 gençten 1’inin (yüzde 44.5) masaüstü bilgisayarı, her 3 gençten 1’inin de
(yüzde 40.1) dizüstü bilgisayarı bulunuyor. Masaüstü ve dizüstü bilgisayarı
yüzde 25.7 oranla akıllı telefon izliyor.
Sosyalleşmenin
yeni tanımı
Intel’in araştırmasına katılan gençlerin
3’te 2’si bilgisayarın sosyalleştirdiğini belirtiyor. Bu durum günümüzde
gençlerin sosyalleşme kavramına bakışının değiştiğini ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre gençler araştırma
yapmak ve oyun oynamak için masaüstü bilgisayarı, yakın çevre ile iletişime
geçebilmek ve sosyal ağlara bağlanmak için dizüstü bilgisayarı tercih ediyor.
18-24 yaş aralığındaki gençlerde dizüstünde önceliğin her yerden internete
girmek olması dikkat çekiyor. 13-17 ve 18-24 yaş aralığındaki gençler
masaüstünü en çok oyun amaçlı kullanırken, 25-29 yaş grubundaki gençler
önceliklerini araştırma yapmak olarak belirtiyor. Türkiye’de 5 gençten 3’ünün
(yüzde 56,9) düzenli internet erişimi bulunuyor. Düzenli internet erişiminin en yüksek olduğu
il yüzde 79.6 oranla İzmir, en düşük olduğu il ise yüzde 15.5 oranla Van.
Gençlerin yüzde 92.4’ü bilgisayarı kendi evlerinde, yüzde 12.5’i işte, yüzde
10.4’ü de internet kafede kullandıklarını belirtiyor.
Gençler
gözünü internetle açıyor
Türkiye’de gençlerin yüzde 8.3’ü, sabah
kalktıklarında tuvalete bile gitmeden internete giriyor. Araştırmaya
katılanların yüzde 4.7’si yataktan çıkmadan internete girdiğini söylüyor. 4’te
1’i (yüzde 28.4) evden çıkmadan internete girmiş oluyor. Gençlerin bilgisayar
başında günde geçirdikleri ortalama 330 dakikanın 228 dakikası internette
geçiyor. İnternette geçen ortalama vakte bakıldığında; 276 dakika ile Doğu
Karadeniz ve 264 dakika ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi ön plana çıkıyor.
MESAJ - İSTANBUL
Teknolojinin hızlı gelişimine paralel
olarak hayatımıza her geçen gün daha yoğun biçimde giren dijital cihazlar,
günümüzde insanların yaşam tarzlarını hızla dönüştürüyor. Yaşanan dönüşüme en
hızlı ayak uyduran kesim ise gençler... Intel tarafından araştırma şirketi
Akademetre’ye yaptırılan “Genç Türkiye Araştırması”, ülkemizde gençlerin
değişen yaşam tarzları, dijital cihazların gençlerin hayatlarını nasıl yeniden
şekillendirdiği ve gençlerin yeni kullanım alışkanlıkları ile ilgili ilginç ve
çarpıcı sonuçları ortaya koydu.
Bugüne kadar Türkiye’de gerçekleştirilen
en geniş katılımlı gençlik araştırması olan “Genç Türkiye Araştırması”nın basın
toplantısıyla kamuoyuyla paylaşan Intel Türkiye Genel Müdürü Burak Aydın,
“Gençlerin teknolojik alışkanlıkları, bakış açıları geleceğe dönük girişimcilik
ve ekonomik gelişmişliğin de ipuçlarını veriyor. Bu nedenle gerek global
gerekse yerel gerçekleştirdiğimiz bu araştırmalarla stratejilerimizi geliştiriyor,
ekosisteme katma değer üretecek yaklaşımlar sunuyoruz” dedi.
Evlerin
çoğunda bilgisayar var
Intel Genç Türkiye Araştırması’na göre;
genel nüfusun yüzde 29’unu oluşturan 13-29 yaş arası gençlerin yaşadığı
hanelerin yüzde 71.4’ünde bilgisayar bulunuyor. Cihazların hane
penetrasyonlarına bakıldığında, en yaygın penetrasyonun yüzde 85.5 ile cep
telefonunda olduğu, onu yüzde 46 ile masaüstü ve yüzde 41.5 ile dizüstü
bilgisayarların takip ettiği görülüyor. Araştırmaya göre ülkemizde yaklaşık her
2 gençten 1’inin (yüzde 44.5) masaüstü bilgisayarı, her 3 gençten 1’inin de
(yüzde 40.1) dizüstü bilgisayarı bulunuyor. Masaüstü ve dizüstü bilgisayarı
yüzde 25.7 oranla akıllı telefon izliyor.
Sosyalleşmenin
yeni tanımı
Intel’in araştırmasına katılan gençlerin
3’te 2’si bilgisayarın sosyalleştirdiğini belirtiyor. Bu durum günümüzde
gençlerin sosyalleşme kavramına bakışının değiştiğini ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre gençler araştırma
yapmak ve oyun oynamak için masaüstü bilgisayarı, yakın çevre ile iletişime
geçebilmek ve sosyal ağlara bağlanmak için dizüstü bilgisayarı tercih ediyor.
18-24 yaş aralığındaki gençlerde dizüstünde önceliğin her yerden internete
girmek olması dikkat çekiyor. 13-17 ve 18-24 yaş aralığındaki gençler
masaüstünü en çok oyun amaçlı kullanırken, 25-29 yaş grubundaki gençler
önceliklerini araştırma yapmak olarak belirtiyor. Türkiye’de 5 gençten 3’ünün
(yüzde 56,9) düzenli internet erişimi bulunuyor. Düzenli internet erişiminin en yüksek olduğu
il yüzde 79.6 oranla İzmir, en düşük olduğu il ise yüzde 15.5 oranla Van.
Gençlerin yüzde 92.4’ü bilgisayarı kendi evlerinde, yüzde 12.5’i işte, yüzde
10.4’ü de internet kafede kullandıklarını belirtiyor.
Gençler
gözünü internetle açıyor
Türkiye’de gençlerin yüzde 8.3’ü, sabah
kalktıklarında tuvalete bile gitmeden internete giriyor. Araştırmaya
katılanların yüzde 4.7’si yataktan çıkmadan internete girdiğini söylüyor. 4’te
1’i (yüzde 28.4) evden çıkmadan internete girmiş oluyor. Gençlerin bilgisayar
başında günde geçirdikleri ortalama 330 dakikanın 228 dakikası internette
geçiyor. İnternette geçen ortalama vakte bakıldığında; 276 dakika ile Doğu
Karadeniz ve 264 dakika ile Güneydoğu Anadolu Bölgesi ön plana çıkıyor.