18 Ocak 2002 Cuma 00:00
855 Okunma
Hazır çocuk bezinde satışlar düştü
Türkiye'de yılda yaklaşık bir milyar adet hazır bez tüketilirken, bunun değeri yaklaşık 188 milyon dolar

Yıllık ortalama 1.3 nüfus artış hızına rağmen, hazır bezde satışlar geriliyor. Piyasa araştırma şirketleri verilerine göre, hazır bez kullanımının sadece yüzde 40 gibi düşük seviyelerde kaldığı belirtiliyor. Hazır bebek bezinde markalı ürünlerde günde ortalama 6 pet kullanan bir bebek için aylık yaklaşık 50 milyon, yıllık ise 600 milyon lira harcamak gerekiyor Türkiye'de yılda ortalama 1.3 seviyesindeki nüfus artış hızına rağmen, hazır çocuk bezinin satışlarının düştüğü bildirildi. Türkiye'de markalı hazır çocuk bezi pazarında yılda yaklaşık bir milyar adet çocuk bezi tüketilirken, bunun piyasa değeri ortalama 188 milyon dolara ulaşıyor.

Piyasa araştırma şirketleri verilerine göre, hazır bez kullanımının sadece yüzde 40 gibi düşük seviyelerde kaldığı belirtiliyor. Çocukların ihtiyacının yüzde 60'ının ise kumaş bez veya benzeri ürünlerle karşılandığı belirlenirken, bu oran ~|~benzer gelir seviyesindeki ülkelerde çok daha düşük seviyede kalıyor.

Türkiye hazır çocuk bezi piyasasında yıllık ortalama 188 milyon dolar olan büyüklüğün ekonomik kriz nedeniyle 2001 yılında yaklaşık yüzde 15-20 seviyelerinde daralırken, sektör gelecek yıl pazarın aynı kalacağı beklentisini taşıyor. Türkiye'de 10 yıllık geçmişi olan hazır bez piyasasında ağırlıklı olarak yabancı sermayeli şirketler yer alıyor. ABD, Belçika, İsrail sermayeli şirketlerin yer aldığı firmalar içinde markalı üretim yapan yüzde 100 Türk sermayeli tek şirket bulunuyor.

Kumaş beze dönüş
Hazır bebek bezinde markalı ürünlerde günde ortalama 6 pet kullanan bir bebek için aylık yaklaşık 50 milyon, yıllık ise 600 milyon lira harcamak gerekiyor.

Bebiko markalı hazır çocuk bezi üreten Karapanca Gıda ve Itriyat Sanayi ve Ticaret Şirketi Başkan Yardımcısı Turgut Karapanca da, Türkiye'de markasız satılan hazır bezlerde belli bir standardın olmadığını ve gayri hijyen içerdiğini belirterek, bu grubun pazar payının ise yüzde 20-25 seviyelerinde olduğunu açıkladı. Çocuk bezi üreten firma sayısının 10 olduğunu ve bunların sadece 6'sının markalı üretim yaptığına işaret eden Karapanca, sektörde markalı üretimde yabancı sermaye ağırlığının bulunduğunu kaydetti. Hazır bebek bezi tüketiminde beklenen satış rakamlarının olmadığını, hala kumaş bez kullanımının ağırlığının bulunduğuna dikkat çeken Karapanca, "Bunun en temel nedeni ekonomiktir. Türkiye'de satın alma gücü düşük. Bunun yanında feodal yapının da devam etmesi pazarın gelişmesine engel" diye konuştu.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100