Bu haber kez okundu.

Kanserden korunmanın 13 altın kuralı
? Tütün kullanmayın.

? Yağ alımını azaltın. Yağ miktarını günlük enerjinin yüzde 25'i oranında tutun. Yağı yakmadan yemeklere doğrudan katın. Yağlı et ve etürünleri yerine yağı az beyaz et tercih edin.

? Boya uygun beden ağırlığını dengede tutun. Beden Kitle İndeksi'ni (kilonun, boyun metre bazında karesine bölünmesiyle elde ediliyor) 18.5?25 arasında tutun. İlerleyen yaşlarda da 27'nin üzerine çıkarmayın.

? Günlük beslenmede saflaştırılmış tahıl ürünleri ve kuru baklagillere yer verin. Beyaz pirinç yerine bulgur, beyaz ekmek yerine çavdar, yulaf gibi esmer olanları tercih edin.

? Günlük sebze ve meyve tüketimini artırın.

? Tuzlanmış, tütsülenmiş, dumanlanmış yiyeceklerden sakının, günlük tuz alımını 5 gramın altına indirin.

? Yağda kızartmalar ve doğrudan ateşte pişirilmiş yiyeceklerin alımını azaltın. Bu tür yiyecekleri haftada birden fazla yemeyin.

? Yarım yağlı ve yağsız süt ürünleri kullanarak kalsiyum alımını arttırın. Günlük 2 bardak civarında yoğurt tüketin.

? Alkollü i~|~çeceklerden sakının.

? Günlük 1.5 litre su ve sıvı alın.

? Güneş ışınlarının dik geldiği yaz aylarında güneşle temastan sakının.

? Düzenli fiziksel aktiviteyi yaşam boyu sürdürün.

? Her türlü besinin iyi yıkanıp temiz olmasına özen gösterin.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.