Bu haber kez okundu.

Nezaketin modası geçmez
Bir telefon şirketi tarafından aboneleri için "Cep Telefonu Hakkında Bilmek İstediğiniz Herşey" adında bir kitapçık yayınladı. Kitapçıkta, yaklaşık iki yüz yıllık bir tarihi olan telefonların "cep"lere girmesiyle yeni görgü kuralları oluştuğu vurgulanıyor.

Telefon ve görgü kuralları

Ayşe Üçok tarafından yazılan kitaçıkta yer alan "Telefon ve görgü kuralları" bölümünden dikkat çekici bazı başlıklar, nezaketin modasının geçmeyeceğini ortaya koyuyor; Hayatımızı değiştiren cep telefonlarından, nezaket kurallarını göz ardı etmeden yararlanma konusunda bazı öneriler:

ë Sadece telefon çalıyor diye ona cevap vererek birlikte olunan kişiyi ikinci plana atmayın. Böylelikle yanınızdaki insanı ikinci tercih haline getirmezsiniz.

ë Caddeler ve kaldırımlar, yani açık mekanlar hem yürüyüp hem de konuşulacak yerler olabilir. Bununla beraber, bu mekanlarda yüksek sesle ve el kol hareketiyle bol konuşmalar yapmak sokaktan geçenler için rahatsız edici olabilir.

ë Aradığınızda ilk önce kendinizi ta~|~nıtın. Daha sonra kendinizi tanıttıp, mutlaka müsait olup olmadığını sorun. Zira cep telefonu sayesinde aranılan kişiye her yerde ulaşılabildiğini ve onu zor durumda bırakmış olabileceğinizi unutmayın.

ë Normal şartlarda telefon konuşmasını sona erdiren arayan kişi olmalıdır.

ë İzin almadan hiç kimsenin cep telefonu numarasını bir başka kişiye vermeyin.

ë Görüşmek istediğiniz kişiyi cep telefonundan kendiniz arayın.

ë Teklif edilmedikçe başkasının telefonunu kullanmayın ve çağrısını cevaplamayın.

ë Telefonunuzu küçük bir çocuğun yanıtlamasına izin vermeyin. Zira size iletilecek mesaj size ulaşmayabilir, hem kendi hem de karşınızdakinin vaktini israf edebilirsiniz.

ë Telefonda görüşürken ikinci bir çağrı geldiğinde önceliğin ilk arayanın olduğunu unutmayın.

ë Otomobilde araç kiti ile görüşme yapıyorsanız: Karşı taraf sizi aradığında yanınızda biri var ise arabada yalnız olmadığınızı ve konuşmasını bir başkasının da duyduğunu, ona konuşma başlamadan bildirin.

ë Cep telefonunuzu kolay taşıyabileceğiniz bir yerde taşımaya özen gösterin. Telefon çaldırırken, ne az ne de çok çaldırın.

ë Telefonunuzu açık konumda bırakıp başka yere gitmeyin. Böylesi durumlarda ısrarla çalan zil başkalarını rahatsız edebilir.

ë Restoranlarda cep telefonunuzu masanın üzerine koymamaya ve cevap verirken sessiz olmaya dikkat edin. Asla yemek yerken telefon konuşması yapmayın.

ë Telefonu yanıtladıktan sonra '1 sn' deyip karşı tarafı bekletmeyin. Müsait değilseniz, hemen başlangıçta, konuşamayacağınızı ve karşı tarafı biraz sonra arayacağınızı belirtin.

ë Direkt telefonun alıcısına doğru öksürmeyin, hapşırmayın ve burnunuzu silmeyin...

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100