Bu haber kez okundu.

'Polis İmdat' zor durumda...
İstanbul Emniyet Müdürlüğü, "155" numaralı "Polis İmdat" servisinin gereksiz yere meşgul edilmesi halinde acil yardıma muhtaç vatandaşın polise zamanında ulaşması konusunda ciddi sıkıntılar yaşandığını bildirdi. ~|~


İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nden yapılan yazılı açıklamada, "155" numaralı "Polis İmdat" hattının bilinçsiz kişilerce yanlış kullanılmasından dolayı gerçekten yardıma ihtiyacı olan vatandaşların polise ulaşmasında zorluklar yaşandığı ve bu konuda kamuoyunun bilinçlendirilmesi ihtiyacı doğduğu hatırlatıldı.
Servisin, 12/24 çalışma esasına göre, 1 grup amiri, 25 operatör, 60 hat ile günün 24 saati toplam 3 grup amiri ve 106 polis memuru ile hizmet verdiği belirtilen açıklamada, ihbarların 24 saat kesintisiz kayıt altına alındığı, mahkemeye intikal etmiş olaylarda hakim tarafından talep edildiğinde çözümü yapılarak bilgi verildiği anlatıldı.

Yüzde 40'ı asılsız ve yanlış
Servise günde ortalama 11 ile 14 bin ihbar geldiği, bunlardan en fazla yüzde 40'ının polisi ilgilendirdiği, diğerlerinin asılsız veya danışma amaçlı ihbarlar olduğu belirtilen açıklamada, şöyle denildi: "Vatandaşlarımız, diğer kamu kurumlarını da ilgilendiren ihbarları da genellikle 155 Polis İmdat Servisi'ne yaparak, kendileri açısından en pratik çözüm yolunun bu olduğunu düşünmektedir. Özellikle belediyeleri ilgilendiren durumlarda da ilgili kurumların ihbarları alıp değerlendirecek yeterli ekip ve personeli bulunmadığından 155 Polis İmdat aranarak iş yoğunluğuna sebebiyet vermektedir. Yaklaşık 13 milyon vatandaşımıza hizmet veren 155 Polis İmdat, gereksiz yere meşgul edilerek gerçekten acil yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımızın polise zamanında ulaşması konusunda ciddi sıkıntılar yaşanmasına sebebiyet vermektedir."

İhbar yapan kimse deşifre edilmiyor
Alınan ihbarın öncelikle asılsız, hakaret, iftira ve şahsi çıkar amaçlı olup olmadığının incelendiği, ihbar niteliği taşıyan veya yardım talepli olanların değerlendirmeye alındığı ifade edilen açıklamada, ilgili birimlerin, olay mahalline en yakın ekiplerin, telsiz ile anons edilmek suretiyle bildirilen adrese sevk edildikleri anımsatıldı. Vatandaşların açık adreslerini tam olarak veremedikleri için ekiplerin olay yerine zamanında varması ve olaya müdahalesinin geciktiği kaydedilen açıklamada, "155 Polis İmdat'ı arayan vatandaşımız, verecekleri önemli ihbarlarda kimliğinin deşifre olacağı düşüncesiyle ihbarları eksik vermektedirler. Aksine ihbar veren hiçbir vatandaşımızın kimliği deşifre edilmemektedir" denildi. Açıklamada ayrıca, itfaiye, acil sağlık, jandarma imdat ve orman yangını acil çağrı numaraları bulunan kamu kurum ve kuruluşları ile haber merkezi arasında telsiz ile irtibat kurulduğu, en kısa süre içinde olay yerine ilgili kurumun ekiplerinin sevk edilmesinin sağlandığı kaydedildi.

İNTERNET SERVİSİ
Açıklamada, toplum destekli polis hizmetlerinin daha etkin ve verimli hale getirilmesinde vatandaşların bilgisi, tanıklığı ve ihbarlarının önemli bir unsur olduğu vurgulandı.
Açıklamada, İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nce oto hırsızlık şebekelerine karşı yapılan mücadelenin, vatandaşların desteğinin alınmasıyla daha verimli hale getirileceği bildirildi.

Bu amaçla, İstanbul'da polis bölgesinden çalınan araçların plaka, motor ve şasi numaralarının "www.iem.gov.tr" adresinden yayınlandığı hatırlatılan açıklamada, internet erişimi olan tüm vatandaşların şüphe duydukları araçların plakalarını, internet üzerinden çalıntı olup olmadığını sorgulayabilecekleri belirtildi.
Açıklamada, yine vatandaşların satın almak istedikleri otomobilleri de aynı adresten sorgulayabilecekleri kaydedildi.

Vatandaşların, "e-mail" yoluyla "155@iem.gov.tr" veya İstanbul Valiliği'nin "ihbarsikayet@istanbul.gov.tr" ve "info@istanbul.gov.tr" elektronik posta adreslerine ihbar ve şikayetlerini yapabilecekleri bildirilen açıklamada, adı geçen elektronik posta adreslerine ayda 250-300 ihbar ve şikayet yapıldığı ifade edildi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100