14 Ekim 2004 Perşembe 00:00
188 Okunma
Sahura mutlaka kalkın
Ramazan'da aşırı yemek yerine, yavaş sindirilen, kana geçiş hızı düşük esmer tahıl ürünlerini, sebze, salata gibi gıdaları tercih edin

Beslenme ve diyet uzmanları, Ramazan'da hafif gıdaların tercih edilmesi, yağlı ve kızartmalardan uzak durulması ve oruç tutanların mutlaka sahura kalkması gerektiğini söylüyor. Acıbadem Hastanesi Kozyatağı Beslenme ve Diyet Uzmanı Reyhan Nergiz, Ramazan ayında beslenme şekli ile saatlerin değişmesi ve hareketin azalmasından dolayı kilo almanın kaçınılmaz hale geldiğini söyledi.

Ramazan'da

kilo almamak elinizde

Nergiz, "Uzun süre aç kalmak iştahı ve doyma eşiğini artıracağından, normalden çok fazla miktarda ve hızlı yenir. Bu nedenle kilo vermek bir yana kilo alınır. Kilo almamak için sahura mutlaka kalkmak, yedikten en az 40 dakika sonra yatmak, suyu yatmadan hemen önce bolca içmek, az şekerli komposto ile çorba, yoğurt, etli sebze, sütlü tatlı gibi hafif gıdaları tercih etmek yerinde olur" dedi. "Sağlıklı beslenmenin püf noktalarını bilerek bu ~|~ayın kilo almadan geçirilebileceğini" belirten Nergiz, Ramazan'da beslenme şeklinin normalden çok büyük farklılık göstermemesi gerektiğini bildirdi. Oruç tutanların kırmızı et, ekmek, pilav, makarna ile tatlı ve börek gibi hamur işi yemek tüketimini artırdığını vurgulayan Nergiz, "Ramazan'da aşırı yemek yerine, yavaş sindirilen, kana geçiş hızı düşük esmer tahıl ürünleri, sebze, salata gibi gıdalar tercih edilmeli" diye konuştu.

İftara çorba ile başlayın

Vehbi Koç Vakfı (VKV) Amerikan Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü Şefi Ayşe Korkmaz da, günün ilk öğünü olan iftarın çorbayla açılması ve bir süre ara verdikten sonra yemeğe geçilmesi gerektiğini söyledi. Korkmaz, mümkün olduğu kadar ağır yemeklerden ve kızartmalardan uzak durulması, hamurlu veya kızartma türü yerine sütlü tatlıların tercih edilmesini önerdi. Yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanabilmesi için günlük en az 3 öğünün tamamlanması gerektiğini, bunlardan en önemlisinin de sahur olduğunu vurgulayan Korkmaz, şöyle dedi: "Sahurda sadece su içerek niyetlenmek veya gece yatmadan önce yemek yemek, fizikisel açıdan son derece yetersiz. Bu nedenle sahura mutlaka kalkılmalı."

Bazı pratik önlemler alın

Ramazan ayında en sık karşılaşılan sorunlardan bir tanesinin, mide asidinin yemek borusuna kaçması olarak tanımlanan reflü ile kabızlık olduğunu anlatan Ayşe Korkmaz, "Reflüyü önlemek için kahve ve kakao gibi aşırı kafein alımından kaçınmak, yemeği yer yemez yatmamak, yağlı yiyecekler yememek, alınacak pratik önlemlerdir. Kabızlık problemi çekenlere de posalı besinleri daha fazla tüketmelerini öneriyoruz" diye konuştu.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121