08 Nisan 2002 Pazartesi 00:00
294 Okunma
Sigara reklamları özendiriyor
Georgetown Üniversitesi Eczacılık Fakültesi ve Pennssylvania Üniversitesi Eczacılık Fakültesi araştırmacıları, depresyondaki bir gencin sigaraya özendirici reklamlar izlemesinin sigara içmeye olan eğilimlerinin artmasından önemli rol oynadığını tespit etti.

Ailede ve arkadaş çevresinde sigara içenlerin olmasının, sigara içmenin iyi bir hareket gibi düşünülmesine ve depresyonun sigara kullanımına başlamada etkili olduğunu belirten uzmanlar, "Depresyon seviyesi yüksek gençlerin, düşük olanlara oranla sigara reklamlarından etkilenme oranı daha yüksek. Sigara içimini önlemek adına verilecek mesajlar, gençleri sigara üreticilerinin onları nasıl kullandığı yönünde eğitmekle başlanmalıdır" dediler. Uzmanlar, sigara reklamlarına sempati duyan, aynı zamanda depresyonda olan gençlerin sigara tekliflerine "Hayır" diyemediğini kaydetti.~|~
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100