28 Mayıs 2006 Pazar 00:00
217 Okunma
Sıhhatli bir yaşam için öneriler
Sağlıklı bir yaşam için vazgeçilmez iki unsur, doğru beslenme ve egzersiz.
Uzmanlar tarafından yapılan açıklamada, sıhhatli bir yaşam için şu önerilerde bulunuluyor... ~|~

 

 


Sebze ve meyveler yeterli ve dengeli beslenmek için bir günde tüketilmesi gereken besin gruplarından. Vitamin ve mineral bakımından zengin olan sebze ve meyveler, büyüme ve gelişmede yardımcı, deri, göz, diş ve diş eti sağlığını koruyucu özellik taşımakta.

Dengeli ve düzenli beslenmek
Sadece birkaç tür besin tüketmek bazı besin öğelerinin yetersiz alımına neden olabilir. Bu nedenle yeterli ve dengeli beslenmek için sofranızda çeşitli besinlerin bulunmasına özen göstererek değişik tür gıdalardan gereksiniminiz kadar tüketin.
Yetersiz ve dengesiz beslenme, toplumda sık görülen ve ölüm nedenlerinin başında gelen kalp?damar hastalıkları başta olmak üzere kanser, sindirim sistemi hastalıkları ve şeker hastalığının oluşumunda da önemli risk faktörlerinden biri.

Kahvaltı yapmaya özen gösterin
Öğünler içinde en önemlisi sabah kahvaltısı. Güne istekle başlamada ve elverişli biçimde sürdürmenin sağlanmasında kahvaltının önemi büyük. Kahvaltıda yeterli protein tüketen bireylerde iş verimi ve reaksiyon hızı yüksektir. Kahvaltı yapmayan bireylerde iş verimi önemli ölçüde azalır, anlama ve kavrama hızı düşer.

Süt ve süt ürünleri kalsiyum zengini
Kalsiyum kemiklerin ve dişlerin sağlıklı gelişiminde ve hücre çalışmasında önemli rol oynayan bir mineral. Bu nedenle, başta süt ve süt yerine geçen besinler olmak üzere kalsiyumun zengin kaynağı koyu yeşil yapraklı sebzeleri bol tüketin.

Suyu temiz kaynaklardan sağlayın

Tüm sıvılar vücudun su dengesinin korunmasında önem taşıyor. Yaşam için elzem öğe olarak tanımlanan suyun, temiz kaynaklardan sağlanması da sağlık için önemli. Sağlığınız için şehir şebekesi dışında temin ettiğiniz suları kullanın.

Aşırı yağ ve şeker tüketiminden kaçının

Yüksek yağ tüketimi şişmanlık, hipertansiyon ve bunlara bağlı olarak kalp?damar hastalıkları, diyabet, kanser gibi kronik hastalıkları beraberinde getiriyor. Sağlıklı beslenmek için katı yağlar, zeytinyağı ve diğer bitkisel sıvı yağları dengeli bir şekilde kullanın ve şeker tüketiminden kaçının.

Aşırı tuzdan uzak durun

Fazla tuz tüketiminin de yüksek kan basıncıyla ilişkili olduğu daima dikkate alınmalı. Tuzun fazla tüketiminin kalp?damar hastalıkları, hipertansiyon ve benzer sorunlara da neden olduğu belirtiliyor

Düzenli fiziksel aktivite şart
Şişman olmak yüksek kan basıncı, yüksek kan kolesterolü, kalp?damar hastalıkları, inme, şeker hastalığı, bazı kanser türleri, artiritler ve solunum yetersizlikleri gibi sağlık sorunları riskini artırır. Zayıflık ise verimliliği ve vücut direncini düşüren, istenmeyen bir durum. Formda, dolayısıyla sağlıklı bir hayat için spor yapın.

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100