Bu haber kez okundu.

Sınavdan önce bunları yemeyin!
Sınavda yüksek başarı için; kişinin yaşına, cinsiyetine, çalışma ve özel durumuna göre gereksinimi olan enerjiyi alması ve elverişli şekilde kullanabilmesinin, sınav öncesi 3?5 öğünde dengeli beslenmesine bağlı olduğu bildirildi. Obezite Uzmanı Dr. Haluk Saçaklı, organizmanın, fonksiyonlarını yerine getirebilmek için, her türlü besin öğesinden yeteri kadar yararlanmak zorunda olduğunu belirterek, değişen yaşam koşullarının, hayatımızda yeterli ve dengeli beslenmeyi ön plana çıkarmamız gerektiğini ifade etti.

Hangi yiyeceklerden kaçınmalısınız?

* Sınavdan 3 gün önce su tutucu özelliği olan besinler tüketilmemelidir. Tuzlu kraker ve yiyecekler, kaşar peyniri, tulum peyniri, tuzlu beyaz peynir, kızarmış et, hardal, patates cipsi, konserve yiyecekler, tereyağı, hazır çorba, kakao, kuruyemiş yenmemelidir.

* Sınavdan 2 gün önce gaz yapıcı özelliği olan besinler tüketilmemelidir. Kızartma, kuru baklagiller, kuru meyve?sebze, baharat, pişmiş gaz yapıcı sebzeler yenmemeli, meyveler kabuksu~|~z yenmelidir.

* Sınav öncesi yenen yemeklerde sindirimi kolay besinler tercih edilmelidir. Uygun olanı karbonhidratlardır. Sınav öncesi karbonhidrat içerikli bir öğün, kan glikoz düzeyinde devamlılığı ve kas glikojen depolarında doygunluğu sağlar. Performansı yüzde 15 arttırır. Proteinli yiyecekler azaltılmalıdır. Proteinli yiyeceklerin sindirimleri, karbonhidratlara göre daha uzun sürer ve vücutta su kaybına neden olurlar. Proteinler sınav sırasında gerekli enerjiyi sağlamazlar. İdrara çıkışı arttırırlar. Gereksiz su kaybına neden olurlar. Çok fazla miktarda şeker ve şekerli yiyecekler tüketilmemelidir.

* Son öğün, kahvaltı ise sınavdan 1.5 saat önce tüketilmiş olması gerekir. Öğrencinin sinirli veya heyecanlı olması durumunda bu süreye yarım veya 1 saat ilave edilebilir.

* Sınav öncesi tüketilecek içeceklerin en iyisi sudur. Son öğünde 2 bardak, sınav sırasında 1?1.5 bardak su içilebilir. Ayrıca sınav öncesi kahvaltıda gaz yapıcı özelliği olmayan taze sıkılmış meyve suları bu öğünde tüketilebilir.

* Sınav öncesi kafeinli içecekler tüketmeyiniz. Kafein, heyecan ve sinirliliği arttıracağından, baş ağrısı ve ishale neden olabilir. Bu yüzden öğrencinin performansını olumsuz etkiler.

* Son öğünün daha önceden denenmiş olması, lezzet ve görünüşünün tatmin edici olması gerekir.

* Özellikle sınav öncesinde, rejim yapılmamalı, dengeli beslenme alışkanlığı kazanılarak bol bol egzersiz ve spor yaparak daha sağlıklı bir yaşam sürdürmek ilke edinilmelidir.

Saçaklı, öğrencilerin sınav öncesi sabah kalkınca 1 bardak su içmelerini önerirken kahvaltıdan 10?15 dakika önce 1 adet kabuksuz meyve yemelerini, kahvaltıda ise komposto veya taze sıkılmış meyve suyu, 4 dilim kızartılmamış ekmek, 2 kibrit kutusu beyaz peynir, kabuğu soyulmuş bir domates ve açık şekersiz limonlu çay tüketmesini tavsiye etti.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100