Bu haber kez okundu.

Spor yapın beliniz bükülmesin
Kemik yapısının gelişimi

Kocaeli Üniversitesi (K.Ü) Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Şükrü Hatun, Erzurum'da düzenlenen Milli Pediatri Kongresi'nde sunduğu ''Çocukluktan erişkinliğe kemik yapısı" konulu bildirisinde, kemiklerin, insan vücudunun ağırlığını taşıdığını ve çeşitli fiziksel streslerde insanın ayakta durmasını sağladığını belirtti. Prof. Dr. Hatun, 30 yaşına kadar tamamlanan kemik kütlesinin yüzde 60'nın, ergenlik döneminde kazanıldığını söyledi.

Çocukluktan erişkinliğe girerken kemik kitlesinin yeterli olabilmesi için kalsiyum alımı kadar fiziksel aktivitenin de büyük önem taşıdığını kaydeden Hatun, bunun için özellikle fiziksel yapımın hızlandığı ergenlik döneminde, kemiklerin gerilmesini sağlayan koşma, atlama, sıçrama gibi hareketlerin kemik yapısını artırdığını vurguladı.

Fizksel aktivite yanında Kalsiyum ve yaşam tarzı

Erişkin yaşamdaki kemik sağlığının büyük oranda çocukluk ve özellikle ergenlik döneminde ulaşıla~|~n kemik kitlesine bağlı olduğunu belirten Hatun, yaşlılıkta, kemiklerin zayıflamasından dolayı kırılganlığının artmasının, aslında bir çocuk hastalığı olduğunu dile getirdi.

Yaşlılıkta kemik kaybının en aza indirilmesinin, çocukluk ve ergenlikte kemik kitlesinin oluşum oranına bağlı olduğunu vurgulayan Hatun, şunları söyledi: "Ergenlik döneminde kemik gelişimini olumsuz etkileyen faktörlerin esas etkisi uzun dönemde ortaya çıkmaktadır. Bu dönemde fiziksel aktivitenin yanı sıra kemik sağlığını etkileyen kalsiyum ve yaşam tarzı gibi iki önemli faktör daha vardır. Amerikan Sağlık Enstitüsü'nce (NAS) yapılan araştıramaya göre 9?18 yaş arasındaki kalsiyum gereksinimi, günde bin 300 miligramdır. Bu kalsiyum miktarı da 4 bardak sütte bulunmaktadır. Kemik yapım?yıkım süreci özellikle gece artmaktadır. Bu nedenle günlük kalsiyumun gece alınması daha doğrudur."

Kemik sağlığı için D vitamini

Hatun, çocukluk ve ergenlik döneminde kemik sağlığı için, annelerin hamilelik döneminde yeterli D vitamini ve kalsiyum almaları, bebeklerin de ilk aydan itibaren yeterli güneş görmeleri gerektiğini belirterek, okul çağından itibaren çocukların kasları geren egzersizlere başlaması ve cola gibi karbonatlı içecekleri tüketirken mümkün olduğunca temkinli olmaları gerektiğini sözlerine ekledi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100