28 Eylül 2002 Cumartesi 00:00
225 Okunma
Stresten uzak çalışmanın 5 altın kuralı
İş ortamındaki stresten uzaklaşmak için, küçük aralar verilmesi, çalışılan ortamdaki düzenin ve ışığın doğru ayarlanması, kişinin olumsuz duygularından, geçmişteki başarılarını düşünerek ve küçük hedefler belirleyip bunlara ulaşmaya çalışmasının yararlı olabileceği belirtildi. "www.isnet.net.tr" adlı sitede yer alan bilgilere göre, iş ortamında strese neden olan faktörlerin minimize edilmesi birkaç uygulamayla mümkün olabiliyor. İşte bunu sağlamanın yolları:

* Küçük Aralar Vermek: Stresten uzak olmak için çalışırken küçük aralar vererek hem bedeni hem de zihni rahatlatmak öneriliyor. Gün içinde periyodik olarak 10 kez tekrarlanması gereken aralarda, oturulan yerde duruş biçimini değiştirme, sırtı dikleştirme hatta imkan varsa esneme hareketleri yapmanın kişiyi rahatlatacağı belirtiliyor. Gün içinde birkaç kez kasların gevşetilmesi, sürekli kullanılan vücut hareketlerinin tam tersinin uygulanması öneriliyor.

* Solunum: Kişilerin ara sıra göğüs kafesinin yerine diyaframdan nefes alıp~|~ vermesinin de kişinin rahatlaması açısından faydalı olacağı ifade ediliyor.

* Işık: Çalışma ortamındaki ışığın doğala yakın bir renkte olması, değişik kaynaklardan gelmesi gerektiği belirtiliyor. Yetersiz ışığın kişi üzerindeki stresi yoğunlaştıracağı, bu nedenle ışıklandırma yapılırken aşırıya kaçmamanın, masayı güneş alacak şekilde yerleştirmenin ve halojen lambalar kullanmanın daha uygun olacağı kaydediliyor.

* Çalışma masası: Çok sık olmamak koşuluyla arada bir masanın yerini değiştirmenin, tekdüzelikten uzaklaşmak ve stresi kırmak açısından iyi olacağı belirtiliyor. Eğer masanın yerini değiştirmek mümkün değilse, masanın üstünde ve çevresinde duran eşyaların yerlerinin de değiştirilebileceği öneriliyor.

* Dağınıklık: Gerekli özeni göstererek bu sorunla kolayca başa çıkılabileceği, bunun için ayda bir olağanüstü toparlamalar yerine, her gün ayrılacak 10 dakikalık bir zamanda odanın düzenlenebileceği ifade ediliyor.

Uzmanlar bunların yanı sıra, kişilerin başkalarına yönelik olumsuz duygularını sakince bu kişilere anlatmayı ve sorunları çözmeyi denemesini, bu duyguların uzun süre saklanması ya da bastırılması durumunda, stresin de o ölçüde artacağını belirtiyor. Kolay erişebilecek hedefler için beklenmemesi gerektiğini de ifade eden uzmanlar, "Kendinize çok sayıda küçük ve kolay hedefler belirleyin. Onlara ulaşmayı bekleyin" tavsiyesinde bulunuyor.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100