Bu haber kez okundu.

THY uçuş ağını genişletiyor
YENİ MESAJ / HABER-ANALİZ
Türkiye’nin en değerli markası Türk Hava Yolları (THY), halen 116 ülkede 49’u yurt içi, 241’i yurt dışı olmak üzere 290 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. THY, bu açıdan açık ara dünyada en fazla ülkeye uçuş gerçekleştiren ülke olarak öne çıkıyor. Avrupa’da havalimanı olan ülkeler içinde sadece sadece İzlanda’ya uçmayan THY, Kuzey, Orta ve Güney Amerika’daki operasyonlarını genişletiyor.
Afrika’da uçulmayan az sayıda ülke kaldı
THY Afrika’da en fazla ülkeye uçan havayolu şirketi konumunda... Önümüzdeki dönemde Gine, Angola ve Seyşeller’i radarına alan THY, Seyşeller güzergâhında biletleme sürecini de başlattı. Afrika’da 54 ülke bulunuyor. THY bu ülkelerden şimdilik 17’sine, bir başka ifadeyle Komor Adaları, Swaziland, Lesotho, Zambiya, Botsvana, Zimbabve, Namibya, Orta Afrika Cumhuriyeti, Burundi, Ekvator Ginesi, Togo, Liberya, Sierra Leone, Gine Bissau, Gambiya, Malavi ve Sao Tome’ye uçmuyor.  

Yeni hatlar...

THY önümüzdeki dönemde uçak müsaitliğine bağlı olarak Suudi Arabistan’ın Abha, Güney Sudan’ın Juba, Mısır’ın Asvan ve Luksor, Venezüella’nın başkenti Caracas, Yeni Gine’nin başkenti Conakry, Küba’nın başkenti Havana, Rusya’nın Mahaçkale, Ukrayna’nın Harkiv, Polonya’nın Krakov, İspanya’nın La Coruna, Azerbaycan’ın Lenkeran, Angola’nın başkenti Luanda, Meksika’nın başkenti Mexico City, Fransa’nın Nantes, Endonezya’nın Denpasar (Bali), Tayland’ın turistik şehri Phuket, Tanzanya’daki turizm cenneti Zanzibar şehirlerine ve Seyşeller’e tarifeli seferler düzenleyecek. THY’nin 2011’den bu yana sürekli gündemde olan Okyanusya kıtası seferleri ise yakında başlamayacak. THY’nin uçmadığı tek kıta olan Okyanusya’da Avustralya’nın Sydney şehrine ne zaman sefer düzenleyeceği belirsizliğini koruyor. 

Terör olayları ve darbe girişimi etkiledi

THY’nin 2016 yılının ilk 6 ayındaki net hasılatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9.8 yükselerek 13 milyar 508 milyon TL’ye çıktı. Ancak şirket, ilk yarıda Türkiye’de ve bölgede terör olaylarının artması nedeniyle 1 milyar 894 milyon TL net zarar açıkladı. THY’nin bölgedeki en ciddi rakibi olan Emirates’in rekor kâr açıkladığı bir dönemde THY’nin ciddi bir zarar açıklaması dikkat çekiyor. Oysa THY, Ocak-Haziran 2015 döneminde 1 milyar 35 milyon TL kâr elde etmişti. Yüksek zararın üç önemli nedeni var: İlk olarak THY, Türkiye’ye geçmiş yıllara oranla daha az turist gelmesi nedeniyle önemli sayıda ‘direkt yolcu’ kaybetti. İkinci olarak yeni uçakların devreye girmesiyle yüzde 15’e yakın kapasite artışı gerçekleştirildi. Ancak güvenlik kaygıları nedeniyle zayıf seyreden trafik, doluluk oranlarının gerilemesine yol açtı. Güvenlik endişesi THY’nin özellikle transit seferlerde bilet fiyatlarında indirime gitmesine de yol açtı. THY; Avrupa’dan Avrupa’ya, Avrupa’dan Asya’ya ve Afrika’ya, Asya’dan Amerika’ya, Ortadoğu’dan Avrupa’ya pek çok güzergâhta en uygun uçuş fiyatı sunan nitelikli havayolu şirketi olarak dikkat çekiyor. Bu arada THY’nin çalışan sayısı Haziran 2015’e göre yüzde 14 artışla 23 bin 997 kişiye yükseldi. THY’nin istihdam ettiği kişi sayısı son bir yılda yaklaşık 2 bin 950 arttı. Böylece personel maliyeti yaklaşık 200 milyon TL yükselmiş oldu. Bir başka neden ise THY’nin Japon Yeni bazlı finansman tercihinden kaynaklanıyor. Analistler, Japon Yeni’nin bu sene dolar karşısında 120’den 100 seviyesine doğru hareketinin yani değer kazanmasının şirketin mali yapısını olumsuz etkilediğini kaydediyor. Benzer bir durumla geçmiş yıllarda Japon Yeni üzerinden konut kredisi kullananlar yüzleşmişti. 15 Temmuz darbe girişimi de THY’yi olumsuz etkiledi. Hizmet pasaportlu gazetecilere ve özellikle tam da tatil döneminde yeşil pasaport hamili kamu çalışanlarına getirilen yurtdışına çıkış yasağı ‘direkt yolcu’ sayısında düşüşe yol açtı. İstanbul ve Antalya’nın turizmde yaşadığı kan kaybının devam etmesi de yolcu sayısını olumsuz etkiliyor. Ancak THY’nin darbe girişimine rağmen özellikle Londra, Berlin, Paris gibi hatlarda uçaklarının dolması sevindirici… ABD ve Güney Afrika hatlarında da uçaklar neredeyse dolu gidip geliyor. Uçaklarda yer yer boşluklar olsa da Seul, Tokyo uçuşlarına da rağbet yüksek. Afrika’da ise kıta genelinde yaşanan ekonomik sorunlar nedeniyle doluluk oranlarında düşüş gözleniyor. 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100