24 Ağustos 2004 Salı 00:00
Türk bilim adamlarından büyük keşif
Türk bilim adamları, kullanıldıktan sonra atıl hale gelen üzüm posalarının virüslere karşı etkin bir ilaç olduğunu saptadı

BBC'de yayınlanan habere göre, Isparta Süleyman Demirel Üniversitesi ile Kayseri Erciyes Üniversitesi Ziraat Fakültesi öğretim üyelerinin yaptıkları deneyde, gıda zehirlenmesi başta olmak üzere çeşitli hastalıklara neden olan 14 tip bakterinin yok edilmesinde üzüm posasının çok etkin bir rol oynadığı belirlendi. Sadece tohumlama için kullanılan değersiz üzüm posalarının aslında etkili bir anti?bakteri olarak değerlendirilebileceğini keşfeden Türk bilim adamları, bu test için 2 farklı Türk üzümü kullandılar.

İlaç olacak

Türk bilim adamları, üzüm posasının özellikle, pişirilmeden tüketilen sebzelerde bulunan ve tehlikeli olabilen 'E. coli' ile sağlıklı insan teninde yaşayan ve çeşitli hastalıkların ana faktörü olduğu belirlenen bulaşıcı 'Staphylococcus aureus' mikrobuna karşı çok etkin bir ilaç olarak kullanılabileceğini belirlerken, söz konusu buluş, merkezi İng~|~iltere'nin başkenti Londra'da bulunan ve dünyada saygın bir yeri olan Kimyasal Endüstri Cemiyeti tarafından da kabul gördü.