Bu haber kez okundu.

Yediklerinize dikkat edin
Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi İbni Sina Hastanesi`nden Uzman Diyetisyen Serpil Tüzüner, Ramazan ayında normal beslenme düzeninin değiştiğini, günlük öğünlerin 2`ye indiğini vurgulayarak, bu dönemde yiyeceklere daha da dikkat edilmesini istedi.

Mideyi zorlamak zararlı

Ramazan`da mutlaka sahura kalkılması gerektiğini söyleyen Tüzüner, herhangi bir sağlık problemi yaşamamak için sahurda ve iftarda hafif, hazmı kolay ve kolesterolü düşük yemeklerin tercih edilmesi gerektiğini kaydetti. Bütün gün boş kalan mideye iftarda birden yüklenilmemesi gerektiğini ifade eden Tüzüner, hafif yemeklerden başlayarak yavaş yavaş mideyi alıştırarak diğer yemeklere geçilmesini önerdi. İftarda ve sahurda, mutlaka bol sebze, meyve tüketilmesini, kızartma, kavurma gibi yemekler yerine haşlama, fırında veya ızgarada pişmiş yemeklerin tercih edilmesini öneren Tüzüner, yemek pişirirken katı yağlardan kaçınılmasını da istedi.

Meyve ve sebzeyi bol yeyin

Ramazanla birlikte tatlı tüketme isteğinin de artaca~|~ğını vurgulayan Tüzüner, bu durumda yağlı tatlılar yerine hoşaf, komposto veya sütlü tatlıların seçilmesi gerektiğini belirtti. Tüzüner, şeker, tansiyon gibi hastalıkları bulunanların mutlaka doktor kontrolünde oruç tutmamalarını önerdi. Bütün gün aç kalındığı için, iftarda vücudun ihtiyacından çok daha fazla yemek yendiğine işaret eden Tüzüner, çok yemek yendiğinde sindirimin zorlaşacağını, bunun da midede ağırlık, ekşime, yanma, bulantı, uyuklama gibi sorunlara yol açacağına dikkati çekti. Tüzüner, bağırsaklarda ise şişkinlik, kabızlık ve gaz gibi problemler oluşabileceğini de sözlerine ekledi.
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100