Facebook üzerinden büyük manipülasyon
Manipülasyon, verilerin analiz edilip kişilerin fikir ve düşüncelerine yön verme şeklinde tamamıyla algılarla oynama şeklinde yapılıyor. Artık dünyayı algılar yönetiyor ve olguları belirliyor. Kişilerin duygu durumlarını, paylaştığı fotoğrafları, neleri beğenip, beğenmediği, neye yorum yaptığı 32 farklı kişilik tipi üzerinden analiz sonucuna göre o an hangi duygu durumundaysanız size hitap eden reklam çıkıyor.
Sizin tercihlerinizi hatta mimiğinize kadar analiz ediyorlar örneğin; hangi rengi daha çok kullandığınızı buluyorlar eğer mavi rengi seviyorsanız size o renk üzerinden reklamlar çıkartıyorlar yani özel politik reklamlar. Böylelikle sizi manipüle ederek algınızla oynayarak bir tarafa doğru yönlendirmiş oluyorlar" dedi.
İHA