28 Mart 2018 Çarşamba 10:26
Hangi Supplement Ne İşe Yarar?

Yüksek tempoda spor yapan insanları desteklemek amacıyla üretilmiş olan supplementler, kesinlikle doping ve steroid içermezler. İçermemesi de gerekir. Zaten ilgili bakanlıklar bu hususa çok dikkat etmektedir.

Sporcuları destelemek amacıyla üretilen supplementler faydalarına göre birkaç ana kola ayrılmıştır.

Protein Tozları Ne İşe Yarar?

İnsan vücudu karbonhidrat, yağ ve protein olmadan yaşamını sürdüremez. İnsan vücudu her gün düzenli olarak karbonhidrat, yağ ve protein almak zorundadır.

Düzenli olarak alınmayan bu bileşenler uzun vadede veya kısa vadede çeşitli kas ve kemik hastalıklarının yaşanmasına sebep olur. Proteinler sağlıklı kas oluşumunu destekler.

Sporla yakından ilgilenen insanlar kilolarının yaklaşık olarak 2-2.25 katı kadar protein almak zorundadırlar. Örneğin; 80 kiloda sporcu bir kişi kilosu başına günlük 2 gr civarında protein almalıdır. Bu da ortalama 160 gr proteine tekabül etmektedir.

Protein vücuda yetersiz miktar alınırsa ne gibi sorunlar ortaya çıkabilir? Protein yeterli miktarda alınmadığı takdirde vücudumuzda bulunan kas grupları desteklenemez. Bir insan spor yaptığında kaslarında mikro yırtıklar oluşur. Bu yırtıkları hayvansal ve bitkisel proteinlerle iyileştirir ve eskisinden daha güçlü bir şekilde dönmesini sağlayabiliriz.

Fakat yeterli miktarda protein alınmadığı takdirde oluşan mikro yırtıklar tedavi edilemez ve böylece kas grupları eskisinden daha iyi döneceğine, eskisinden daha kötü bir şekilde dönmüş olur.

Spor yapan her birey düzenli olarak ihtiyacı doğrultusunda vücuduna protein almak zorundadır. Örnek vermek gerekirse yetmiş beş kilo olan bir birey, günlük yaklaşık olarak 150-160 gram protein vücuduna almak zorundadır.

İyi bir beslenmeyle bu değerlere ulaşılabilir veya eksik kalındığı durumlarda ise protein tozlarından yardım alınabilir.

Protein tozları sürekli ve fazla kullanımlarda neredeyse tüm takviyelerde olduğu gibi karaciğeri yorar.

Protein tozu kullanan sporculara ada çayı içmesi önerilir. Ada çayı karaciğerin normal çalışmasını sağlar. Protein tozları kesinlikle günlük protein ihtiyacımız için kullanılmamalıdır. Protein tozlarını bir protein takviyesi olarak düşünmeniz gerekir.

Protein tozlarını sabah kullanmak sizlere çok büyük avantajlar sağlayacaktır. Yine protein tozlarını sabah kullanacağınız gibi aynı şekilde antrenmandan önce ve sonra kullanmak sizlerin kas gelişiminize önemli düzeyde olumlu bir etki sağlayacaktır.

Protein tozlarını ihtiyacınızdan fazla kesinlikle kullanmayın. Her şeyin fazlası zarar olduğu gibi protein tozunun fazla kullanılması da vücudunuza zarar verir.

Aminoasitler Nedir?

Aminoasit, proteinlerin yapı taşlarındandır. Fakat aminoasit denildiğinde akla protein gelmelidir. Aminoasitler birleşerek proteinleri oluşturur. Aminoasitler, spor yapan insanların destek amaçlı kullandığı ürünlerin başında gelir.

 Antreman gerçekleştiren bir bireyin kas grupları yaklaşık olarak 2 saat boyunca yenilenme sürecinde olur. Spor yapan bireyler aminoasit desteği aldığı takdirde kaslarını yeniler ve eskisinden daha güçlü olarak dönmesini sağlar.

Aminoasit Kullanım Amacı Nedir?

Aminoasitlerin kullanım amaçlarından biri kas kütlesini arttırmaktır. Aminoasitler kas kütlesinde artışlara neden olduğu gibi performansınızı da üst seviyelere çıkartır ve bu sayede daha etkili antrenmanlar çıkarabilirsiniz.

Aminoasit kullanarak vücudunuzun daha hızlı bir yenilenme süreci geçirmesini sağlayabilirsiniz.

Yağ Yakmaya Yardımcı Olan Ürünler

Yağ yakmaya yardımcı olan ürünler spor yapan bireylerin vücut ısılarının daha hızlı bir şekilde yukarılara çıkmasını ve bu sayede yağ yakmanın maksimum seviyede olmasını hedefler.

Bu ürünler her ne kadar profesyonel sporcular için hazırlansa da amatör bir şekilde herhangi bir sporla ilgilenen ve vücudunda bulunan fazla yağlardan kurtulmak isteyen bireyler içinde bulunmaz bir fırsattır.

Kilo Almaya Yardımcı Olan Ürünler Nelerdir?

Bazı sporcular daha sağlıklı ve aynı zamanda daha iyi bir görünüme sahip olmak istediğinden dolayı kilo almak zorundadırlar. Özellikle vücuduna hacim kazandırmak isteyen amatör veya profesyonel sporcuların kilo alması şarttır.

Kilo alma süreci zamana yayılmalı ve kesinlikle hızlıca kilo almak gibi bir amaç edinilmemelidir. Hele hele sağlıksız besinler ile kilo alma yoluna gidildiğinde ortaya çok kötü bir vücut yapısı çıkacaktır. Sağlığa olumsuz etkileri de cabası.

Sağlıklı kilo aldıran besinlerle birlikte kilo aldırıcı besin takviyeleri de kilo alma sütrecinizde size yardımcı olacaktır.

Kilo aldırıcı olarak bilinen gainerlar sizlerin kilo alma ihtiyacınızı fazlasıyla karşılayacaktır. Bunlar aynı zamanda karbonhidrat tozları olarak da bilinir.

Karbonhidrat tozları sizlerin gün içinde ihtiyacınız olan karbonhidrat bileşenini tam olarak karşılayamadığınız takdirde sizlere takviye olarak üretilen bir supplementtir.

Gainer fiyatları ve özellikleri açısından çok fazla marka ve ürüne ayrılmıştır. Kendinize en uygun olanını fiyat ve performans açısından değerlendirerek kendiniz belirleyebilirsiniz. Karbonhidrat tozlarından kesinlikle bütün karbonhidrat ihtiyacınızı karşılamayın.

Supplementlerin sadece bir takviye olduğunu unutmayın.

Performans Arttırmaya Yarayan Ürünler

Sporcular zamanla daha ağır antrenmanlar yapmaya başlar. Fakat bu ağır antrenmanlar için yeterli performansa sahip olamadığı zamanlar mutlaka olur.

Bu antrenmanlarda gerek duyduğunuz enerjiyi performans arttırmaya yarayan takviyelerden karşıyabilirsiniz.

Performans arttırmaya yarayan pre-workout oalrak da bilinir. Bu sayede iyi bir antrenman çıkartabilir ve istediğiniz vücuda daha hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz.

Mineral ve Vitamin Katkıları

Spor yapan bireyler spor yapmayan bireylere göre daha fazla mineral ve vitamin desteğine ihtiyaç duyarlar. Spor yapan bireyler için oldukça gerekli olan mineral ve vitaminler yeterli miktarda alınmadığı takdirde çeşitli sorunlara neden olabilir.

Bu yüzden mineral ve vitaminleri yeterli miktarda vücudunuza almak için de supplementler kullanabilir ve bu sayede gerekli olan vitamin ve mineral değerlini vücudunuza alabilirsiniz.

SONUÇ

Besin takviyeleri her maddede belirttiğimiz üzere ek gıdalardır. Asla beslenme yerine tamamen geçmezler.

Vücudun ihtiyacı olan değerleri tamamen bu takviyelerden karşılamaya kalkarsanız sağlık sorunları yaşarsınız. Öncelikle iyi bir beslenme düzeni esas olmakla birlikte sonrasında takviye kelimesinin anlamına uygun şekilde bir tüketim esası benimsenmelidir.  

Son Güncelleme: 28.03.2018 11:17
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.