Bu haber kez okundu.

İşte 2017’nin sosyal medya trendleri
Hayatımıza 2000’li yılların sonuna doğru giren Facebook, Twitter gibi sitelerin, önceleri gençlerden oluşan, interneti sıklıkla kullanan öncü bir kitle tarafından kullanılmaya başlandığını hatırlatan Yrd. Doç. Dr. Ayda Sabuncuoğlu, “Sonra yetişkinler, çocuklar, pazarlama ve iş dünyası, siyasetçiler derken toplumun büyük bir çoğunluğu, hızlı bir şekilde sosyal medyayı kullanmaya başladı. Yıllar içinde pek çok site ve araç, internet kullanımımızı kökünden değiştirdi. Yıllar gelip geçerken sosyal medyada devrim yapacağı düşünülen bazı sosyal medya araçları yakın bir süre önce kapandı ya da yatırımları durduruldu. Nice fenomenler çıkaran Vine’a da kısa süre önce veda ettik. Dünyayı değiştireceği iddia edilen pek çok uygulama ve araç ise beklenen patlamayı henüz yapamadı. Twitter bile hızlı büyüyememekle, kullanıcılara ayak uyduramamakla suçlanırken hisse senetleri de 5 yılın en düşük seviyelerinde seyrediyor” dedi.

Sosyal medyanın geleceği internet videolarının

Sosyal medyanın geleceği hakkında hemfikir olunan tek bir nokta olduğunu ifade eden Dr. Göker Gülay ise “Bu tek nokta, internet videoları. Televizyon izlemek kadar yaygın hale gelen internet videoları, aynı zamanda viral pazarlamanın da kalbi konumunda. Önümüzdeki birkaç yıllık süreçte, internet trafiğinin ezici çoğunluğunu videolar oluşturacak. Bir konuyla ilgili olarak yazı, fotoğraf yerine ilk paylaştığımız şey onunla ilgili bir video olacak. Youtube gibi video paylaşım siteleri, her zamankinden daha popüler. Yazı okumaya göre daha zahmetsiz olması ve izleyiciler tarafından en sıkıcı içeriğin bile daha eğlenceli bulunması, video izleme oranlarını tam anlamıyla patlattı. 2017’de de bu trend sürecek” diye konuştu.

Özel mesajlaşma yeniden popülerleşiyor

Kısa mesajın tahtını yıllar evvel elinden alan Facebook Messenger ve Whatsapp gibi mesajlaşma araçlarının 1 milyar kullanıcı sınırını aştığını hatırlatan Yrd. Doç. Dr. Sabuncuoğlu, şunları söyledi: “Bunun nedeni, her türlü görsel ve işitsel içeriğin mesajlarda taşınabilmesi ve kullanıcıların internet ortamında sosyalleşmek yerine, özel yazışmaları daha çok rağbet etmeleri. 2017’de sosyal mesajlaşma servislerinin yalnızca birbirini tanıyan kullanıcılar arasında değil, tüketiciler ve markalar arasında da kullanılmaya başlanacağı bir yıl olacak. Tüketicilerin bir arkadaşıyla yazışır gibi markalarla da hızlı iletişim kurma isteği, bu konudaki girişimleri artırdı." İHA
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner100