İşte 2017'nin sosyal medya trendleri
Sosyal medyanın geleceği internet videolarının
Sosyal medyanın geleceği hakkında hemfikir olunan tek bir nokta olduğunu ifade eden Dr. Göker Gülay ise "Bu tek nokta, internet videoları. Televizyon izlemek kadar yaygın hale gelen internet videoları, aynı zamanda viral pazarlamanın da kalbi konumunda. Önümüzdeki birkaç yıllık süreçte, internet trafiğinin ezici çoğunluğunu videolar oluşturacak. Bir konuyla ilgili olarak yazı, fotoğraf yerine ilk paylaştığımız şey onunla ilgili bir video olacak. Youtube gibi video paylaşım siteleri, her zamankinden daha popüler. Yazı okumaya göre daha zahmetsiz olması ve izleyiciler tarafından en sıkıcı içeriğin bile daha eğlenceli bulunması, video izleme oranlarını tam anlamıyla patlattı. 2017'de de bu trend sürecek" diye konuştu.
Özel mesajlaşma yeniden popülerleşiyor
Kısa mesajın tahtını yıllar evvel elinden alan Facebook Messenger ve Whatsapp gibi mesajlaşma araçlarının 1 milyar kullanıcı sınırını aştığını hatırlatan Yrd. Doç. Dr. Sabuncuoğlu, şunları söyledi: "Bunun nedeni, her türlü görsel ve işitsel içeriğin mesajlarda taşınabilmesi ve kullanıcıların internet ortamında sosyalleşmek yerine, özel yazışmaları daha çok rağbet etmeleri. 2017'de sosyal mesajlaşma servislerinin yalnızca birbirini tanıyan kullanıcılar arasında değil, tüketiciler ve markalar arasında da kullanılmaya başlanacağı bir yıl olacak. Tüketicilerin bir arkadaşıyla yazışır gibi markalarla da hızlı iletişim kurma isteği, bu konudaki girişimleri artırdı." İHA