27 Temmuz 2017 Perşembe 17:05
50 Okunma
Zaman geçsin diye yemek yenmez

Beslenme ve Diyet Uzmanı Hilal Mercan, gün içinde beslenme hakkında uyarılarda bulundu. Dengeli beslenmenin önemine değinen Mercan, yemek yeme ihtiyacının hayatın her anında olmak üzere stres, heyecan gibi durumlarda daha çok kendini gösterdiğini kaydetti.

Kahvaltının önemine dikkat çeken Mercan, "En önemlisi kahvaltı. Güne dengeli bir kahvaltı ile başlarsak iştahımızı da dengelemek kolay olacaktır. Çünkü geceden kalan hipoglisemiyi düzene sokmak vücuda toktuk sinyalleri vererek açlığınızı azaltır. Kahvaltıyı atladığınızda diğer öğüne kadar sürekle bir yeme isteği ile baş etmek zorunda kalırsınız. Günün diğer öğünlerinde de tek tip besine yönelmeyecek şekilde hem karbonhidrat hem de protein olan bir menü seçin. Karışık beslenme ile kan şekerini normal düzeyde tutarak açlık sinyallerinin önüne geçmiş olursunuz" açıklamasında bulundu.

‘Bazı gıdala hayattan çıkmalı’

İnsanın bazı gıdaları yaşamından çıkarması gerektiğine de vurgu yapan Mercan, "Beyaz un, şeker ve işlenmiş, paketlenmiş gıdaları hayatınızdan çıkarın. Bu tür ürünler genelde yüksek ama boş enerji kaynağıdır. Tokluk hissi vermez ve kısa sürede tekrar acıkırsınız. Bunlar yerine meyve, sebze, tahıllı gıdalar gibi lifli besinleri seçerek, hacimce büyük ama kaloride az beslenmiş olursunuz. Atıştırmalık olarak seçtiklerinizin sağlıklı ve kararında olmasına dikkat edin. Zira çok yağlı ya da basit şekerli gıdalar tatlı yemeğe isteğini daha da arttırır. Her istediğinizi yemeyin. Canınızın çektiği ürünleri düşünün ve birine karar verin. Ufak bir kaçamak geri dönüşlüdür ama fazlasının zararı vardır" dedi.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner122

banner121